avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Elin Wiig
CONTRIBUTOR *

skogfond

av Elin Wiig

Har mottatt en sum fra skogfond fra en skogseiendom vi har kjøpt. Hvordan konteres dette? Elin

4 SVAR 4

av Jørn Karlsen

Hei

For å kunne gi deg et svar på dette, må jeg ha mer informasjon, hva skal dette beløpet dekke ?

Er det bonus, provisjon, eller avkastning eller noe annet ?

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Elin Wiig
CONTRIBUTOR *

av Elin Wiig

Hei

Det skogfondet slik at når du hogger i skogen må det avsettes min. 4% til skogfond. Forrige eier har hogd og avsatt og det har blitt overført til oss når vi kjøpte skogen. Det står på et fond hos Trysil kommune skogavdeling. Vi kan ta ut dette når vi selv tynner, planter og div i skogen eller kjøper traktor eller redskap til bruk i skogen. Det skal skattes 15 % av de pengene vi tar ut fra fondet. Det er altså overført fra forrige eier. Mvh Elin

av Jørn Karlsen (Oppdatert ‎26-01-2021 14:16 av Jørn Karlsen VISMA )

Hei

Jeg har ikke ført regnskap innen jordbruk og skog før, så i fare for i gi deg feil svar. Vil jeg be deg kontakte en regnskapsfører/revisor eller skatteetaten for å få korrekt svar.

Disse spesielle kontoene er heller ikke en del av kontoplanen i Visma eAccounting, og må opprettes manuelt.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Kredit 8901 Skogfondet

Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei

Diskusjon i Visma eAccounting er et forum for system tekniske spørsmål.
Siden ditt spørsmål er innen lover og regler i regnskap, flytter jeg ditt innlegg til faglige spørsmål.

Har du tekniske spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen

Silje Rong
Visma eAccounting AS

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager