Mine områder
Hjelp
Susanna Karlsson
CONTRIBUTOR *

søppel kjøring for kunder

av Susanna Karlsson

Har en faktura som er søppel som vi har fjernet for en kunde.

åssen bokfører jeg denne hvilke kontoer?

6 SVAR 6
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvis du skal videre fakturere denne kostnaden så ville jeg bokført det på konto 4000 Innkjøp varer og halvfabrikata, høy avgiftssats (hvis det er 25% mva på denne kostnaden)

Hvis dere ikke skal videre fakturere kostnaden, så ville jeg ført det på konto 6320 Renovasjon, vann, avløp mv.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Susanna Karlsson
CONTRIBUTOR *

av Susanna Karlsson

hva er det for forskell på konto 4000 og 4100?

jeg har lagt mine salg/tjenster på 4100 er det feil da eller????

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Konto 4000 Innkjøp varer og halvfabrikata, høy avgiftssats er innkjøps konto for varer, mens konto 4100 Innkjøp varer under tilvirkning, høy avgiftssats er innkjøp av varer under tilvirkning.

Så ikke stor forskjell på disse kontoene. Regnskapet blir riktig uansett hvilken av disse kontoene du bruker.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Susanna Karlsson
CONTRIBUTOR *

av Susanna Karlsson

kan jeg bruke begge eller skal jeg holde meg til en av di??

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du kan bruke begge. Du kan også endre teksten på kontoen, slik det passer ditt regnskap best.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

av Fredrik Eskeland

Hei @Susanna Karlsson 

Spørsmål om kontering kan vi i dette forumet dessverre ikke svare på. Derfor flytter jeg tråden til Faglig forum. 

Mvh Fredrik Eskeland, eAccounting support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂