avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

udisponert resultat

Har kr -5,36 stående som udisponert resultat fra 2018.  Ser at det følger med over i balansen for 2019.  Når jeg sjekker virker det som det er differansen mellom renteinntekter og renteutgifter og at det handler om 2050 annen egenkapital.  Dette må vel ordnes i 2018 regnskapet.  Har du et tips til hvordan jeg kan føre et slikt bilag?

3 SVAR 3
Highlighted

Sv: udisponert resultat

Hei

Det stemmer hvis ikke hele resultatet er ført, sitter du da igjen med udisponert resultat i 2018, og får et avvik i balansen i 2019. Nederst på rapporten

Det udisponerte resultatet for 2018, må da føres med eks. dato 31.12.18.

Debet 8800 Årsresultat

Kredit 2050 Annen egenkapital.

etter at det er ført, så sjekker du balanse rapport for 2018, at det står 0 kr. i udisponert resultat, og balansen for 2019, at vi ikke har avvik i balansen .

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Tusen takk, det ordnet seg!

Highlighted

Hei

Så bra.

Ha en fin pinse.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen