Skulle vilja att det fanns en funktion som gjorde det möjligt att verifikationer över ett visst belopp inte kunde frisläppas förrän en särskild person/roll hade godkänt/attesterat dem.
Skulle vilja göra ett tillägg till detta, att man även skulle kunna få till en attestfunktion även på andra verifikationer, t ex bokning på vissa konton.
Jag skulle vilja lyfta den här igen. Vi får år efter år påpekanden från våra revisorer om att vi behöver ha attester på manuella bokföringsordrar. Vore smidigt att kunna göra detta i systemet, utan att behöva skanna in en attesterad bfo med verifikatet. Jag ser att det finns i andra system som t.ex Control edge
Känns som det borde ligga i närtid att ha löst detta år 2024... följer ju compliance krav och vill Visma följa med utvecklingen är det viktigt lösa detta.
Mycket bra förslag. Detta är en mycket viktig funktion, våra revisorer och vår koncernledning har krav kring detta och det känns självklart att funktionen ska vara inbyggd i systemet. Det skulle underlätta ekonomiavdelningens arbete och jag hoppas denna punkt är prioriterad i nästa uppdatering.
Du måste vara en registrerad användare för att lägga till kommentarer här. Vänligen logga in om du redan är registrerad. Vänligen registrera dig om du inte redan gjort det, och logga sedan in.