Mina produkter
Hjälp
ALJ1
CONTRIBUTOR ***

Begränsa sökresultat på konton och koddelar

av ALJ1
Status: Nytt förbättringsförslag

Om man söker efter "4" i kontofältet så får man träff på alla konton som innehåller en 4:a vilket gör att resultatet man egentligen är ute efter (konton som börjar på 4:a)  dränks i alla irrelevanta träffar. Väldigt få söker i ett sådant läge efter ett konto som innehåller 4. Det är vad kontot eller koddelen inleds med som är av intresse för avgränsningen man gör.

Jag förstår att det är användbart att sökfunktionen i många andra fält (textfält) söker på allt och inte bara vad det inleds med - men så är inte fallet med konton och koddelar. 

3 Kommentarer
Naousingkatt
CONTRIBUTOR ***
av Naousingkatt

Tror att det handlar om att windows-funktionerna * och ? inte fungerar i molnbaserade programvaror i webbläsare; har   försökt utan resultat. Tror också att kunskapen om vad jokertecknen står för, har  försvunnit, då man inte värderar kunskap idag.

av Christian Sandell

Hej! Ge gärna ett exempel på skärmbild där detta efterfrågas

ALJ1
CONTRIBUTOR ***
av ALJ1

@Christian Sandell 
Önskvärt överallt där de går att göra urval på konto. Se exempelbild från verifikationsdetaljer. Jag söker på "54" och hoppas filtrera fram alla konton som inleds med 54 men får frustrerande nog mängder av irrelevanta träffar. När det gäller konton söker man som ekonom i princip uteslutande på inledande siffror.

ALJ1_3-1706737453656.png

 

 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här