Mina produkter
Hjälp
staffanor
CONTRIBUTOR **

Inpris i order bör baseras på leverantörspris och inte inpris

av staffanor
Status: Prioriteras inte

Som säljare vill jag se inpris och marginal baserad på med leverantör överenskommet inpris och inte som idag en snittkostnad på produkten.

 

Som säljchef vill jag att säljarna endast ser överenskommet inpris och inte vad vi som företag förhandlat oss till på viss inleverans. Idag är risken stor att säljare ger alltförhög rabatt då de inte har korrekt inpris i sina offerter.

3 Kommentarer
OscarW
CONTRIBUTOR ***
av OscarW

Håller helt med, även för oss är ersättningskostnaden den intressanta siffran att se och inte marginalen på gammalt lager.

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Prioriteras inte
 
Naousingkatt
CONTRIBUTOR ***
av Naousingkatt

Jag förstår inte, hur Visma kan välja att ej ta detta förslag till ändring i beaktande. Det är för mig klart som korvspad att man måste gå efter överenskommet inpris. Hur skall man annars kunna få en korrekt bedömning av hur försäljningen gått? Nej, lyft blicken från programmeringen och ge kunderna de redskap som vi vill ha. Vi lever inte i 1979 års värld nu, där man fick höra: det gååååår inte, det går ju på daaaaata. Kan man sätta folk på månen, kan man också fixa det här. Ge oss det vi behöver, inte det ni tycker är enklast att fixa.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här