Mina produkter
Hjälp
wivsto
CONTRIBUTOR **

Kopiera ett värde från föregående rad i verifikationsregistrering

av wivsto
Status: Förslagslådan

När man registrerar rader i en verifikation vore det bra om en enkel knapptryckning (t ex / som i Visma Business) kunde kopiera värdet från raden ovanför.

Om man t ex har långa koddelar som ska läggas på varje rad i verifikationen vore detta ett bra sätt att spara knapptryckningar och minimera risk för felslag.

5 Kommentarer
Alec
PARTNER
av Alec (Uppdaterad ‎23-11-2022 15:11 av Alec PARTNER )

Hej @wivsto 

 

Ett användartips för att undvika risk för felslag på varje rad i detta fall är att kopiera koddelarna genom CTRL+C och CTRL+V vilket fungerar för exempelvis koddelen. 

 

Om ni inte redan använder funktionen rekommenderar jag även att lägga till förstoringsglaset så ni kan välja koddel i rullista. 

 

Koddel förstoringsglas.PNG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hoppas trots ovanstående metod att vi kan få till fler funktioner i verifikationsregistreringen, exempelvis det du nämner. 

 

Vänligen,

Alec Axelblom

One Economy AB

Linda Henning
PARTNER
av Linda Henning

Ja, det vore supertoppen om man fick till det så att man kan trycka på tex. plustecknet för att lägga till värdet från raden ovanför! Kunder som går över från Visma Business blir besvikna över att detta inte funkar.

 

Det vore också väldigt fint om man kunde dela upp koddelen så att segmenten får separata fält, som i Approval. Lättare att tabba sig fram istället för att ställa sig på rätt segment med muspekaren. 

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Förslagslådan
 
LWA
CONTRIBUTOR *
av LWA

Det var min första fråga när jag började jobba i detta system, kan man inte kopiera raden ovanför..? 

Lussekatt
CONTRIBUTOR **
av Lussekatt

Jag har för mig att Visma Business har två varianter Ctrl+ samt Ctrl/

Bägge supersmarta

 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här