Mina produkter
Hjälp
Isac Falkenberg
PARTNER

Korsreferens på leverantörssidan

av Isac Falkenberg
Status: Förslagslådan

Hej, 

I 8.4 så implementerades att man blandannat kunnde få mer informationen på korsreferens till flera dokument på kundsidan. Men det går fortfarande inte att se korsreferensen på leverantörssidan, exempelvis på inköp. Vi önskar att samam fält blir upplåsta i leverantöressidan och då bland annat på inköpssidan. 

Exempelvis leverantörens artikelnrbeskrivning. 

Bifogar till det som implementerades i 8.4 

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-ERP/Stotte-for-Alternativt-varenummer-for-Stre...

3 Kommentarer
av Christian Sandell
Status changed to: Status: Förslagslådan

MattiasF
CONTRIBUTOR *
av MattiasF

Såg att det här ärendet är gammalt men sitter med samma problematik nu. I det fall vi har angett en korsreferens för  artikelnummer samt beskrivning så skulle vi vilja att de används på våra p/o:s. Helst med en funktionalitet som gör att om korsreferens ej finns, då används den vanliga informationen. 

Vad jag kan se är det bara "AlternateId" som finns tillgängligt, vilket i min förståelse ger artikelnumret från korsreferensen. Men hittar inte var jag kan nå beskrivningen/produktnamnet. 

Isac Falkenberg
PARTNER
av Isac Falkenberg

Hej Mattias, 

Om ni vill ha en snabbare lösning så fråga er partner om kan lägga till detta i rapporten till er. Det ska inte vara alltför avancerat. Det är så vi har löst det nu i efterhand. 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här