Mina produkter
Hjälp
Eva Salomonsson
CONTRIBUTOR **

Prioritera att leverantörsfakturorna kommer in i systemet snabbare

av Eva Salomonsson
Status: Prioriteras inte

Nu är det dags att uppdatera funktionaliteten gällande leverantörsfakturorna. Det tar över 24 h för en faktura att komma in i Visma för att hanteras. Det är helt obegripligt. Det gör att betyget för Visma dras ned. Prioritera detta nu!

2 Kommentarer
Joakim A
PARTNER
av Joakim A

Hej Eva, Visma testar en ny tjänst för skanning för tillfället och det senaste jag hörde var att de sökte pilotkunder för att testa denna tjänsten, kanske det kan vara något för er? Er partner kan nog hjälpa er med detta då.

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Prioriteras inte

Skannar ni själv fakturorna eller får PDF fakturor skickade till er så rekommenderar jag er att använda vår tjänst SmartScan (det är en tjänst när ni själva skickar in fakturor för tolkning som ni snabbt vill få in i Fakturainkorgen i Visma.net ERP) eller Avancerad Fakturahantering

 

Visma.net Autoinvoice skanningtjänst är menat för dina leverantörer, dit de kan skicka sina PDF fakturor om de inte kan skicka e-fakturor till er. Normal leveranstid är inom 4 timmar på vardagar. Skickas den innan lunch så kommer den in på eftermiddagen samma dag och skickas den efter lunch så kommer den senast nästa vardag.

 

Tips är också att be era leveratörer skicka e-fakturor istället till er.
Börja med att aktivera rapporten vilka leveratörer som skickar e-fakturor till andra men till er skickar de PDF via e-post:
https://community.visma.com/t5/Nyheter-for-Visma-net-ERP/AutoInvoice-Lista-over-leverantorer-som-int...



Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här