Mina produkter
Hjälp
Zarssa
CONTRIBUTOR ***

Rapport på öppna inleveranser

av Zarssa
Status: Prioriteras inte

Få ut en rapport på 2996, så man ser vilka inleveranser som finns kvar på 2996.

Efterfrågas av revisorn

5 Kommentarer
My Malmström
CHAMPION *
av My Malmström

Detta eftersöker även jag då det är ett måste för att kunna stämma av 

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej!

Har ni kollat på rapporten "Periodiseringsdetaljer inleveranser" i inköpsmodulen? Vad tycker ni saknas i den rapporten annars för att kunna stämma av kontot? 🙂

 

I den rapporten ser ni ej fakturerat antal & belopp från varje inleverans. 

Zarssa
CONTRIBUTOR ***
av Zarssa

Hej

Tack för tips men denna visar bara nutidsdata!

Jag vill bestämma datum när jag vill se vad som ligger kvar. Tex vid bokslutet vill jag se vilka som inte är fakturerade tom dec 2020 dvs jag vill se dem blivit fakturerade i januari oxå för de ligger kvar på konto 2996 i december.

jag vill oxå se dem som blivit fakturerade i december men där inleveransen gjorts i Januari dvs. bokförda åt andra hållet!

ett annat problem är ju att de som är makulerat inte försvinner eller markeras på något sätt. så de ligger kvar på denna rapport men inte på 2996. så de gäller att veta vilka man har makulerat!

Har jobbat i andra system där man kört två olika rapporter och tillsammans stämmer de med kontot 2996.

 

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej,

Jaha då förstår jag vad du menar, och håller med att det hade varit väldigt bra med en sån rapport som standard! Det kan du tyvärr inte få ut idag, man kan kanske lösa det med en förfrågan, men då får du kolla vidare med din partner hur de kan hjälpa dig med det. 

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Prioriteras inte

Det finns ett liknande önskemål gällande avstämning i forumet https://community.visma.com/t5/Idebank-for-Visma-net-ERP/Kunna-stamma-av-konto-2996-bakat-i-tiden/id...

 

Stänger denna pga duplikat.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här