Mina produkter
Hjälp
ALJ1
CONTRIBUTOR ***

Se betalningsdatum direkt i översikten "Leverantörsfakturor"

av ALJ1
Status: Prioriteras inte

Det skulle underlätta om man hade möjligheten att se betalningsdatumet direkt i översiktsvyn "Leverantörsfakturor" för att slippa klicka in på varje enskild faktura.

9 Kommentarer
av je_berggren_compentia

Hej!

Det är möjligt att lägga till kolumner som visar förfallodatum och betalningsdatum direkt i listan med Lev-fakturor. Ställ frågan till din partner om du inte vet hur man gör.

/Jan-Erik

ALJ1
CONTRIBUTOR ***
av ALJ1

Hej
Jag vet hur man lägger till/tar bort/selekterar kolumner men just betalningsdatum finns tyvärr inte med som ett möjligt val. Därav förbättringsförslaget.

av je_berggren_compentia

Det stämmer att den inte finns bland de valbara kolumnerna du som användare kan ta fram. Däremot är det fältet, liksom de flesta andra, möjliga att hämta upp så att de blir valbara. Därav hänvisningen till partner. 😃

ALJ1
CONTRIBUTOR ***
av ALJ1

Smått frustrerande dock. Vanliga basala funktioner som kräver konsulttid (som debiteras slutkund) istället för att finnas som standard från början. Betalningsdatum är en av de vanligaste och mest intressanta uppgifterna i leverantörsreskontran och borde finnas i "basutbudet". Därav fortfarande ett förbättringsförslag  😉

av je_berggren_compentia

Jag förstår och ställer mig bakom det!

Lussekatt
CONTRIBUTOR **
av Lussekatt

I Visma Administration, högerklickar man i menyn och kan på så sätt välja att lägga till och ta bort kolumner. Därifrån kan man också flytta kolumnerna så man får dem i den ordning man vill, när man ändå står där. Annars är det bara att peka och dra om man enbart önskar kolumner skiftade runt lite. Med det sagt: valmöjlighet är toppen! Give me more! Jo, dessutom är det gratis...

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Prioriteras inte

En faktura kan ha flera betalningsposter med olika datum och bla därför finns det inte tillgängligt som en egen kolumn. Som Jan-Erik skriver, kontakta gärna din partner och se om detta går att lösa med hjälp av en generell förfrågan och sidopanel.

Naousingkatt
CONTRIBUTOR ***
av Naousingkatt

Om det stora bekymret skulle vara, att man i undantagsfall gör en delbetalning, så kan jag säga att det mest relevanta är när slutreglering skett. Har man dessutom en kolumn för Restbelopp vid sida av kolumnen Slutbetalt, är summan noll där när det är Slutbetalt. Återfinns en summa i kolumnen Restbelopp, tror jag vi användare förstår vad det betyder. Så, nu har jag löst problemet ni hade, så ni kan flytta detta ärende så funktionen blir prioriterad.

ALJ1
CONTRIBUTOR ***
av ALJ1

@Naousingkatt  har helt rätt. Slutbetalning är det som är relevant i en översiktsvy.

@Christian Sandell Jag hoppas ni byter status och prioriterar funktionen
Otroligt frustrerande att basala och grundläggande funktioner hänvisas till att lösas genom specialbyggen till konsultkostnad. Alltför vanligt i Visma.net. 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här