Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Visning av strukturens komponenter på rapport i order/faktura

av Anonymous
Status: Förslagslådan

Då man skapar en strukturartikel önskar jag att det fanns fler inställningsmöjligheter för hur denna ska hanteras. I Visma Mamut finns möjlighet att välja hur och om komponenterna ska visas på olika typer av dokument som inköp-/försäljningsorder samt faktura. Man kan även välja hur priser ska uppdateras både gällande sälj- och inköpspriset på huvudprodukten. I Visma-net finns ingen möjlighet för detta alls. Jag skulle även önska att man kan ange koddelar individuellt på komponenterna vid fakturaring. Se min bifogade fil från Visma Mamut.

 

Strukturartikel.GIF

4 Kommentarer
Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej!

 

Det finns en "work-around" som gör att man kan få med strukturens komponenter på orderbekräftelser osv. Genom att ange alla komponenter i anteckningar på artikeln och väljer att visa anteckningar på dokumenten kommer de med. Kanske inte helt vad du önskar och ger lite extraarbete att lägga in artiklarna på ett ställe till men för oss löser det vårt bekymmer att kunden inte ser vad de köper.

Anteckningar.JPG

 
 

 

 

 
 

 

 

av Christian Sandell
Status changed to: Status: Rösta
 
av Christian Sandell
Status changed to: Status: Förslagslådan
 
maxamaxa2
CHAMPION *
av maxamaxa2

Vi har bytt från mamut samt global och funktionen var mycket bättre i båda programmen så vi har samma problem, tack för workaround COBSJR kan nog lösa det mest akula även om detta verkligen bör ordnas!

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här