Mijn Communities
Help
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Ziekteverzuim - ziek melden dubbel dienstverband

door Lieke Sterk Huis

Wij hebben een medewerker met een dubbel dienstverband die ziek is voor beide dienstverbanden. Hoe kunnen we de ziekmelding invoeren? Ze komt maar één keer voor in de App en is nu ziek gemeld per 5 april jl. Echter in HR Core (Beaufort) is ze maar op 1 dienstverband ziek gemeld. Wat nu? 

Kan ik dit in de App ergens toevoegen/wijzigen? Of hoe zijn de dienstverbanden aan elkaar gekoppeld. Deze medewerker heeft voor beide dienstverbanden dezelfde leidinggevende.

1 ANTWOORD 1
Goedgekeurde oplossing
Maarten VB
VISMA

door Maarten VB

Hallo @Lieke Sterk Huis ,

 

Indien de leidinggevende conform de inrichting verantwoordelijk is voor beide dienstverbanden dan moet deze een extra selectie krijgen bij de ziekmelding (zie voorbeeld hieronder). In dit geval zal de leidinggevende beide dienstverbanden apart moeten ziek & herstelmelden. Je ziet ook in mijn voorbeeld dat deze medewerker al ziekgemeld staat op 1 dienstverband; in dat geval kan de leidinggevende dus alleen het dienstverband selecteren dat nog niet ziekgemeld is.

MaartenVB_1-1681212585316.png

Indien de leidinggevende deze selectiemogelijkheid niet ziet dan is er iets fout aan de inrichting waarschijnlijk waardoor de leidinggevende slechts voor 1 dienstverband gezien is door het systeem als verantwoordelijke.