om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Mijn collega van de P&O Servicedesk logt met haar @mcl.nl mailadres in op de app. Zij heeft maar 1 Youforce account en heeft een professional rol. Dan moet zij via ons eigen webportaal inloggen met haar MCL gebruikersnaam, wachtwoord en authenticator. Hierna klikt zij op Inbox. Hier ziet zij alle openstaande mutaties die zij ook in selfservice ziet onder de knop individuele bevoegdheden, niet alleen haar eigen. In Selfservice ziet zij die mutaties ook, maar alleen wanneer de knop individuele bevoegdheden is geactiveerd. Ik zou verwachten dat zij vanuit de app standaard alleen de mutaties ziet als medewerker en niet als professional. Ik zie in de app ook geen schuifje waarmee je dit kunt regelen. Mijn Tjongerschans collega @Pieter Huitema1 heeft aangegeven dit ook te herkennen. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen of mogelijk al een oplossing hebben gevonden? De reden dat mijn collega maar 1 account heeft is omdat wij de bevoegdheden via rollen willen toekennen. Een rol kan alleen maar worden gekoppeld aan een personeelsnummer.
Ik heb ook al een melding via 4Me aangemaakt (50769637)
Bij deze een kleine "bump" van deze post. Zijn er meer organisaties waarvan de professionals maar 1 account hebben die gekoppeld is aan het personeelsnummer en tegen hetzelfde probleem aanlopen? Een filter (of schuifknop) waarbij kan worden gekozen voor HR voor anderen of Persoonlijk lijkt mij een zeer wenselijke toevoeging. Helemaal omdat wij naar rechten via roltoewijzing willen gaan.
Ha @Raymond_de_Rozario ,
Mocht je je toevallig aangemeld hebben voor de 'release management webinar donderdag 07-11-2024' dan zal ik demonstreren dat in de Youforce App Inbox inderdaad een switch 'HR voor anderen' en 'Persoonlijk' gaat komen. In de webinar ga ik vertellen wanneer dat beschikbaar komt. Maar een tipje van de sluier kan ik vast geven. Rondom eind november / begin december verwachten we dat te hebben.
Hee @Remco te Ronde ,
Kijk dat zijn het type berichten waar ik weer heel erg vrolijk van word. Ik had mij niet aangemeld, omdat er van 09:00 tot 17:00 een fusie overleg staat gepland. Ik zie in een update van het vergaderverzoek dat wij (P&O) alleen standby hoeven te staan voor eventuele vragen. Wanneer jij mij een link kan/wil mailen met het tijdstip, dan probeer ik alsnog aan te sluiten š
Ha @Raymond_de_Rozario ,
Als het goed is via:
https://raetacademy.plusport.com/scripts/user/trainingregistration/catalogueV2.aspx?_tra_id=161523
Ik heb mij aangemeld, maar waarom zijn er kosten aan deze webinar verbonden? Een webinar is m.i. om uitleg te geven over producten en waar jullie staan als bedrijf in de ontwikkeling. Voor bestaande klanten als extra informatie, en om mogelijk nieuwe potentiƫle klanten aan te trekken. Gewoon nieuwsgierig wat het idee hierachter is.
Hoi @Raymond_de_Rozario ,
Jouw Customer Succes Manager kan je hier alles over vertellen. Er zijn verschillende contractuele afspraken die jouw organisatie kan afnemen waarmee je een diversiteit aan dienstverlening kan gebruiken. Veel organisaties hebben bijvoorbeeld een 'credit bundel' waarmee je bijvoorbeeld zorgt dat je in een jaar eenvoudig consultancy ondersteuning kan inplannen. Zonder dat je voor iedere consultancy inzet een losse factuur betaald. Dat zorgt voor voorspelbaarheid en duidelijkheid. Met die credits kan je ook relevante webinars volgen zoals de release management sessie.
Maar zoals gezegd degene die bij jouw organisatie over de samenwerking met Visma|Raet gaat en onze Customer Succes Manager weten precies wat er is afgesproken en waarom jullie bepaalde dienstverlening wel of niet gebruiken.
Hoi @Remco te Ronde ,
Nu zullen mijn collega's van de P&O Servicedesk nooit een goedkeuring vanuit de app doen, maar voor hun zou het meer dan wenselijk zijn wanneer ze als gewone medewerker een filter/schakelaar aan kunnen zetten om alleen hun eigen mutaties te zien. Voor de servicedesk staan er bijna 2000 mutaties zichtbaar. Dit is in de app niet wenselijk. Voor hen moet het meer dan reƫle kans zijn (lees must)
Hoi @Raymond_de_Rozario ,
Jeetje dat klinkt als een hoop mutaties als de P&O Servicedesk bijna 2000 mutaties zichtbaar hebben in 'Te doen'. Daar zou ik stress van krijgen š.
Mijn vermoeden is dat je het handig vindt dat de P&O Servicedesk alle workflows kan zien. Normaliter zou je dat doen door de P&O Servicedesk bij iedere workflow het recht *Raadplegen te geven. Zo kunnen ze via 'Archief' alle workflows (actief en afgerond) raadplegen maar blijft 'Te doen' netjes leeg.
Zoals aangegeven zullen we inderdaad zeer waarschijnlijk in de App een functionaliteit gaan realiseren dat een gebruiker in de inbox ook op een manier kan filteren tussen 'HR voor anderen' en 'Persoonlijk'. Maar je zult hopelijk ook begrijpen dat we op dit moment niks specifieks kunnen aanpassen voor een situatie waarbij je ervoor gekozen hebt (misschien met een goede reden) dat iemand in 'Te doen' rechten heeft op circa 2000 mutaties.
Hoi @Remco te Ronde ,
Het is niet alleen handig, maar bij veel van deze mutaties heeft de P&O Servicedesk bemoeienis. Ze moeten echt acties ondernemen, niet alleen raadplegen. Natuurlijk snap ik dat je op dit moment niet voor onze specifieke situatie kunt aanpassen, daar hebben jullie tijd voor. Het was ook om te kijken of er meer mensen tegen hetzelfde probleem aanlopen. Wellicht dat dit de prioriteit kan bepalen š
Goedemorgen @Raymond_de_Rozario ,
Dat klopt. Sinds juni vorige jaar ziet iedereen altijd al zijn/haar notificaties in de Youforce App. Dat zijn dus zowel notificaties/taken die je kunt uitvoeren op in de app (denk aan declaraties of verzuimtaken), informatieve notificaties (b.v. medewerker x is 5 jaar indienst of jarig) als ook taken die je alleen kunt uitvoeren via Mijn Youforce (zoals Self Service workflows).
Meer informatie daarover kan je lezen in: Alle notificaties in de Youforce App
Simpel gezegd, op je telefoon zie je alles wat je moet doen. Dat is natuurlijk handig voor bijna alle rollen. Want je hebt Ć©Ć©n lijst van alles wat je moet doen. Zo kan een manager of andere rol nooit meer vergeten wat er moet gebeuren. Bij een collega van de P&O Servicedesk kan de lijst natuurlijk langer zijn als hij/zij veel rechten heeft in Self Service.
Daarbij is het goed om te weten dat we binnenkort in Mijn Youforce zullen gaan realiseren dat je notificaties gefilterd worden per weergave (HR voor anderen en Persoonlijk). Zodra dat beschikbaar is volgt er ook een nieuwsbericht. De kans is reeel dat een vergelijkbare manier van filtering dan ook wordt toegevoegd in de App.
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.