Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Alle mutaties zichtbaar in app bij medewerkers met een professional rol en toegang tot HOE?

door Raymond_de_Rozario

Mijn collega van de P&O Servicedesk logt met haar @mcl.nl mailadres in op de app. Zij heeft maar 1 Youforce account en heeft een professional rol. Dan moet zij via ons eigen webportaal inloggen met haar MCL gebruikersnaam, wachtwoord en authenticator. Hierna klikt zij op Inbox. Hier ziet zij alle openstaande mutaties die zij ook in selfservice ziet onder de knop individuele bevoegdheden, niet alleen haar eigen. In Selfservice ziet zij die mutaties ook, maar alleen wanneer de knop individuele bevoegdheden is geactiveerd. Ik zou verwachten dat zij vanuit de app standaard alleen de mutaties ziet als medewerker en niet als professional. Ik zie in de app ook geen schuifje waarmee je dit kunt regelen. Mijn Tjongerschans collega @Pieter Huitema1 heeft aangegeven dit ook te herkennen. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen of mogelijk al een oplossing hebben gevonden? De reden dat mijn collega maar 1 account heeft is omdat wij de bevoegdheden via rollen willen toekennen. Een rol kan alleen maar worden gekoppeld aan een personeelsnummer.

 

Ik heb ook al een melding via 4Me aangemaakt (50769637)


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

4 ANTWOORDEN 4
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

door Raymond_de_Rozario

Hoi @Remco te Ronde ,

 

Nu zullen mijn collega's van de P&O Servicedesk nooit een goedkeuring vanuit de app doen, maar voor hun zou het meer dan wenselijk zijn wanneer ze als gewone medewerker een filter/schakelaar aan kunnen zetten om alleen hun eigen mutaties te zien. Voor de servicedesk staan er bijna 2000 mutaties zichtbaar. Dit is in de app niet wenselijk. Voor hen moet het meer dan reële kans zijn (lees must)


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

door Remco te Ronde

Hoi @Raymond_de_Rozario ,

 

Jeetje dat klinkt als een hoop mutaties als de P&O Servicedesk bijna 2000 mutaties zichtbaar hebben in 'Te doen'. Daar zou ik stress van krijgen ðŸ™„.

 

Mijn vermoeden is dat je het handig vindt dat de P&O Servicedesk alle workflows kan zien. Normaliter zou je dat doen door de P&O Servicedesk bij iedere workflow het recht *Raadplegen te geven. Zo kunnen ze via 'Archief' alle workflows (actief en afgerond) raadplegen maar blijft 'Te doen' netjes leeg.

 

Zoals aangegeven zullen we inderdaad zeer waarschijnlijk in de App een functionaliteit gaan realiseren dat een gebruiker in de inbox ook op een manier kan filteren tussen 'HR voor anderen' en 'Persoonlijk'. Maar je zult hopelijk ook begrijpen dat we op dit moment niks specifieks kunnen aanpassen voor een situatie waarbij je ervoor gekozen hebt (misschien met een goede reden) dat iemand in 'Te doen' rechten heeft op circa 2000 mutaties.

Groet,

Remco te Ronde
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

door Raymond_de_Rozario

Hoi @Remco te Ronde ,

 

Het is niet alleen handig, maar bij veel van deze mutaties heeft de P&O Servicedesk bemoeienis. Ze moeten echt acties ondernemen, niet alleen raadplegen. Natuurlijk snap ik dat je op dit moment niet voor onze specifieke situatie kunt aanpassen, daar hebben jullie tijd voor. Het was ook om te kijken of er meer mensen tegen hetzelfde probleem aanlopen. Wellicht dat dit de prioriteit kan bepalen 😉


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

door Remco te Ronde

Goedemorgen @Raymond_de_Rozario ,

 

Dat klopt. Sinds juni vorige jaar ziet iedereen altijd al zijn/haar notificaties in de Youforce App. Dat zijn dus zowel notificaties/taken die je kunt uitvoeren op in de app (denk aan declaraties of verzuimtaken), informatieve notificaties (b.v. medewerker x is 5 jaar indienst of jarig) als ook taken die je alleen kunt uitvoeren via Mijn Youforce (zoals Self Service workflows).

 

Meer informatie daarover kan je lezen in: Alle notificaties in de Youforce App

Simpel gezegd, op je telefoon zie je alles wat je moet doen. Dat is natuurlijk handig voor bijna alle rollen. Want je hebt één lijst van alles wat je moet doen. Zo kan een manager of andere rol nooit meer vergeten wat er moet gebeuren. Bij een collega van de P&O Servicedesk kan de lijst natuurlijk langer zijn als hij/zij veel rechten heeft in Self Service.

 

Daarbij is het goed om te weten dat we binnenkort in Mijn Youforce zullen gaan realiseren dat je notificaties gefilterd worden per weergave (HR voor anderen en Persoonlijk). Zodra dat beschikbaar is volgt er ook een nieuwsbericht. De kans is reeel dat een vergelijkbare manier van filtering dan ook wordt toegevoegd in de App. 

Groet,

Remco te Ronde