Mijn Communities
Help
MHoekstra
CONTRIBUTOR **

Correctie 'gewerkte dagen' na de salarisbetaling

door MHoekstra

Ik heb hierover een idee ingediend.

Maar is hier iemand die al met een 'simpele' workflow de correctie via Self Service heeft gebouwd.

Het komt namelijk regelmatig voor dat medewerkers een fout maken in hun declaratie gewerkte dagen en wij dit dus handmatig moeten corrigeren in BO4. Hier zit de salarisadministratie niet op te wachten, dus we kunnen de verantwoording dan ook bij de medewerker neerleggen door ze dit formuliert dan in te laten vullen.

Ik hoor het graag.

4 ANTWOORDEN 4
L Weegenaar
CHAMPION *

door L Weegenaar

Ga je dan niet terug in de tijd. Je wilt toch liever geen Self Service flow meer hebben omdat je nu alles in de app hebt.  Stel dat je een fout hebt gemaakt in de gewerkte dagen. Bijv. de dagen van augustus die in september betaald worden.

Even praktisch gedacht: stel dat je de declaratie weggooit in de app als beheerder, dan kan de medewerker deze weer opnieuw indienen en zodra dat gebeurd komt in gemal de nieuwe mutatie mee met ingangsdatum 1-9. (in oktober).

Vervolgens wordt deze declaratie overschreven en worden de aanvullende thuiswerkdagen of kantoordagen nabetaald mijn inziens.

MHoekstra
CONTRIBUTOR **

door MHoekstra

Als het zo makkelijk was deden we dat natuurlijk. Maar na de salarisverwerking zal hij hem als nieuwe mutatie zien en gaat hij dus niet herrekenen. Vandaar mijn pragmatische oplossingsvraag of iemand dit in Self Service doet. BO4 is mijns inziens nog verder terug in de tijd 😉

L Weegenaar
CHAMPION *

door L Weegenaar

Zo makkelijk is het ook. Ik krijg bij mijn klanten nu ook in deze payroll (oktober) de gewerkte dagen die zijn ingediend over augustus gewoon binnen als een herreken mutatie van 1-9-2024.

Staan klaar in Gemal met ingangsdatum 1-9.

Ook nieuwe mutaties als je de oude maand verwijderd, en opnieuw laat indienen moet op die manier werken. 

Als dat niet zo is, dan zou ik daar een call voor indienen.

Lumalde2
CONTRIBUTOR *

door Lumalde2

Dat zou idd handig zijn als die mogelijkheid er zou komen. Scheelt ons als salarisadministrateur een hoop correctiewerk!