Mijn Communities
Help
Schiff01
CHAMPION **

Declaraties niet meenemen in huidige salarisproductie

door Schiff01

Onze salarisadministratie fiatteert in HR Self Service per de 10e van de maand geen declaraties meer, totdat de salarisproductie van betreffende maand is verwerkt. De tussenliggende tijd gebruiken ze om de salarisproductie te controleren.

 

Zodra we over zijn naar de app willen we een deel van de declaraties rechtstreeks naar Gemal laten gaan,  en een deel na goedkeuring door de leidinggevende. De salarisadministratie zit er dus niet meer tussen. Is er een manier om ervoor te zorgen dat declaraties vanaf een bepaalde datum niet meer meegenomen in de huidige salarisproductie? Zo ja, hoe/waar kunnen we dat inrichten?

2 ANTWOORDEN 2
Marcel Bouman
CHAMPION **

door Marcel Bouman

@Schiff01 zoals @cvanstijn al aangeeft kun je hier geen hold meer op zetten zoals in Self Service wel kan.

Maar als ik de vraag mag stellen: wat is er op tegen om declaraties die volledig goedgekeurd zijn niet z.s.m. te laten verwerken? Uiteraard moet je na ingebruikname van de app wat extra en vaker controleren of een en ander goed doorkomt in Gemal, maar na korte/enige tijd vertrouw je dit proces en hoeft er weinig meer gecontroleerd te worden (reis- en onkostendeclaraties hebben natuurlijk ook weinig effect op de salarisberekening). Controle kan dan achteraf met een steekproef worden gedaan.

cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@Schiff01 Voor zover ik weet is dat niet mogelijk dat gaat allemaal automatisch, zie onderstaande printscreen. Het is niet zoals in Self Service aan te passen dat de rest naar de volgende periode wordt doorgezet.

 

Wij hebben bij de declaraties reiskosten de SA er ook niet meer tussen zitten, alleen de leidinggevende die geeft nog goedkeuring en er vindt achteraf steekproefsgewijs controle plaats voor de declaraties door de SA. 

 

cvanstijn_0-1717423362823.png