Mijn Communities
Help
ArianneB
CHAMPION *

Enkele reis woonwerk moet keuze worden

door ArianneB

Ik weet dat er al eerder berichten over dit onderwerp zijn geplaatst, maar wil het toch nog een keer onder de aandacht brengen.

 

Bij het maken van een dienstreis is het niet altijd zo dat je voor woonwerk een retour hebt gemaakt.

Bij ons zit er ook een verschil tussen het bedrag woonwerk en dienstreis.

Als je bijv de hele dag naar bezoekadressen bent geweest en je eindigt op kantoor en vanuit kantoor ga je naar huis dan heb je maar 1x een woonwerk reis gemaakt, een enkele reis.

Dit kunnen we niet selecteren in de optie Gewerkte dagen van de app en als je correctie woonwerk aangeeft bij de dienstreis is dat ook altijd een retour.

Als een workaround is door Bastiaan een keer aangegeven dat je dan bij de declaratie dienstreis een extra reis kan aanmaken en via de kilometerregeling het bedrag hiervoor kan aangeven.

Dit gaat voor ons echter niet werken, want wij werken met een afgeronde enkele reisafstand en de berekening vanuit de app gaat uit van de afstand die op de achtergrond wordt berekend obv PC->PC.

Ik denk (en weet het bijna wel zeker) dat heel wat organisaties geholpen zouden zijn als er een optie enkele reis of retour reis komt.

Dat scheelt onnodige regelingen inbouwen en is de enkele reisafstand zoals die hoort te zijn, omdat er naar code 2372 wordt gekeken.

5 ANTWOORDEN 5
Jo-lean
CONTRIBUTOR ***

door Jo-lean

Het zou idd heel fijn zijn als je zelf kunt aangeven of er woon-werk enkele reis of retour gecorrigeerd moet worden op de dienstreis kilometers. Is er al bekend of hier op korte termijn iets aan gedaan gaat worden?

ArianneB
CHAMPION *

door ArianneB

@Freddy de Jong dat weet ik eigenlijk niet. Pakt ie dan het bedrag wat bij de dienstreis hoort of wordt er gekeken naar het daadwerkelijke woon-werkverkeer en de behorende vergoeding? Wij zijn nog bezig met inrichten van de app en dit zijn wel zaken die ons er van weerhouden om over te gaan op de app.

Freddy de Jong
CONTRIBUTOR **

door Freddy de Jong

Ik weet het niet 100% zeker, maar ga er van uit dat het aantal dienstreiskilometers wordt verlaagd/gecorrigeerd met de woon-werkkilometers en dat de uitkomst daarvan x het vergoedingstarief per dienstreiskilometer wordt uitbetaald. Dan wordt een te lage vergoeding uitbetaald. 

Freddy de Jong
CONTRIBUTOR **

door Freddy de Jong

Bovendien gaat correctie woon-werk bij de dienstreis niet goed als het vergoedingsbedrag per kilometer bij woon-werkverkeer afwijkt van dat bij dienstreizen.

Elly Jansen Holleboom
CONTRIBUTOR ***

Waardoor je wordt min of meer gedwongen wordt om in strijd met de CAO te gaan handelen: dat kan niet de bedoeling zijn. Er moet gewoon een herstel mogelijk zijn van een halve of hele reisdag, rekening houdende met de daarbij behorende spelregels wat vergoeding betreft.