Mijn Communities
Help
Ellie van der Heide
CHAMPION **

Gewerkte dagen - meerdere keren kunnen activeren - voor jezelf en klant met andere inrichting

door Ellie van der Heide

Op dit moment maken wij tot volle tevredenheid gebruik van de opgaaf gewerkte dagen. 
We zouden dit ook graag voor onze klant (zelfde youforce omgeving) willen inrichten maar doordat zij andere arbeidsvoorwaarden hebben kan dit nu niet. 
Een declaratie kun je wel twee keer (of vaker) aanmaken per categorie en inrichten - zou dit ook beschikbaar gemaakt kunnen worden voor Gewerkte dagen ? 

Ik zou denken dat er meer wensen zijn vanuit organisaties met meerdere administraties - graag dit bericht dan liken, dank! 

6 ANTWOORDEN 6
HeleenMogezomp
CHAMPION *

door HeleenMogezomp

@Bastiaan Friederichs @Bas van de Veen_Amersfoort @Ellie van der Heide 

 

Ik weet niet of mijn vraag precies aansluit bij dit item. 

 

Wij zouden graag zien dat er bij het doorgeven van de gewerkte dagen onderscheid kan worden gemaakt in de manier van reizen.

 

Eén van onze cea-nummers overweegt een reiskostenvergoeding te gaan betalen als er gereisd wordt per fiets. 

We kunnen hiervoor een categorie maken bij de kilometers. Medewerker geeft per dag dat hij op de fiets naar het werk komt de KM door en deze worden via de KM-regeling vergoed.

Maar we hebben ook de gewerkte dagen openstaan. Medewerker geeft hierin alle dagen aan dat gereisd wordt en thuisgewerkt. Op basis hiervan wordt de fiscale vrije ruimte bepaald. Maar de kilometers van de dag dat er gefietst is, wordt aangeleverd via de declaratie van de KM. Dat is dus een dubbeling.

 

Hoe kunnen we dit oplossen?

 

Ellie van der Heide
CHAMPION **

door Ellie van der Heide (Bijgewerkt ‎09-11-2023 09:09 door Ellie van der Heide )

Dank @Bastiaan Friederichs , de crux zit hem erin dat we voor de klant niet dezelfde 3 opties kunnen openzetten bij gewerkte dagen als bij ons. Daardoor is in ons geval de nieuwe optie nog niet afdoende. We gaan de casus nog eens goed uitwerken en komen er bij jou op terug. 

@Ellie van der Heide 

 

Ik gok dat je hier al naar gekeken hebt, maar wie weet.

Je kunt opties tonen verbergen door met kilometerregeling 1 en 2 te werken en alleen bij een regeling actief deze aan de medewerker te presenteren. Zo kun je er toch nog enige sturing geven aan het aanbieden van opties.

 

 

Ellie van der Heide
CHAMPION **

Dag Bas, dank voor je reactie, we gaan hier even goed naar kijken! 

door Bastiaan Friederichs

hi @Ellie van der Heide uiteraard willen we reageren!
Het forum is vooral bedoel om onderling ervaringen, slimme oplossingen, keuzes en andere zaken te delen. En dan met name met andere klanten of beheerders.

Vanuit Product Ontwikkeling proberen we vooral de ideeen tijdig van een eerlijk antwoord te voorzien.

Ik heb het vermoeden dat jouw vraag gaat over de vergoeding voor het thuiswerken?
Dus dat de ene medewerker (uit de ene klant zoals jij dat noemt) een andere vergoeding krijgt dan de andere medewerker.

Ondanks het feit dat we recent een selectierubriek hebben toegevoegd, laat dat onverlet dat je in Gewerkte dagen maar 1 aansturing hebt voor wat betreft de invoercodes naar Payroll Gemal (voor jouw gehele Youforce-omgeving).

Ik heb geen concrete plannen om dat aan te passen op dit moment.

Ben wel onder de indruk, dat als de medewerkers in verschillende Instellingen in Gemal zitten, je daar de bedragen op Instellings-niveau kunt aanpassen. Dat is niet heel handig, want daarmee wijk je af van het standaard CAO-onderhoud door Gemal, maar is misschien wel een oplossing.

Ellie van der Heide
CHAMPION **

door Ellie van der Heide

Kan iemand vanuit Visma reageren ?