Mijn Communities
Help
MarvinTergooi
CHAMPION *

Inzage in app gebruik

door MarvinTergooi

Is het mogelijk om inzicht te krijgen in het app gebruik door Youforce gebruikers? We hebben recent ingezet op communicatie om de app onder de aandacht te brengen. We willen graag zien of dit effect heeft gehad of dat er nog meer actie vanuit onze kant nodig is om het app gebruik te stimuleren.

6 ANTWOORDEN 6
Sermin
CONTRIBUTOR ***

door Sermin

Goedemiddag,

 

Wat is de reden dat de CSM'er hier tussen moet zitten?

Het zou fijn zijn als ik op elk gewenst moment zelf deze gegevens kan ophalen via bijv. Reporting.

In eerste instantie wil je wat aan cijfers weten/zien.

Ik begrijp dat de CSM'er het e.e.a. kan toelichten, maar dat is niet altijd nodig. Zo nodig kunnen we het altijd nog bespreken met onze CSM'er.

Graag deze informatie beschikbaar stellen zonder tussenkomst van de CSM'er.

Dank alvast.

 

door Remco te Ronde

Hoi @Sermin ,

 

Heel praktisch gezien heeft jullie CSM-er géén toegang tot jullie Youforce omgeving (waarin de HR en Payroll gegevens staan van jullie eigen medewerkers). 

 

De data over gebruik zijn statistische gegevens. Zoals hoeveel gebruikers hebben welk scenario uit 'salaris berekenen' gebruikt. Zonder dat er informatie beschikbaar is over welke exacte medewerker welk scenario heeft gekozen.

 

Dat is de data die jullie CSM-er tot zijn/haar beschikking heeft. Dat geeft inzicht in welke functionaliteiten jullie organisatie gebruikt en ook welke functionaliteiten nog niet. Tevens kan jullie CSM-er het vergelijken met andere vergelijkbare organisaties.

 

Net zoals je misschien zelf gewend bent uit Youforce Reporting kan het nuttig zijn om een rapport vrij te geven aan een andere afdeling. Maar vaak is de duiding bij de data/gegevens nóg nuttiger dan toegang tot het rapport.

 

Als je contact opneemt met jullie eigen CSM-er zal je ervaren dat hij/zij je vlot inzicht zal geven in het gebruik binnen jullie eigen organisatie.

Groet,

Remco te Ronde
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Hoi @Remco te Ronde ,

 

Jammer dat dit in eerste instantie van de CSM-er moet. Ik ben het met @Sermin een dat we ook zelf een dergelijk overzicht willen kunnen uitdraaien. Wij hebben zelf nog geen processen ingericht voor het gebruik van de app, aangezien we midden in de fusie met Tjongerschans zitten. We willen wel de app gaan uitrollen aan beide kanten om inzage te krijgen in de loonstroken en PDOL. Waar wij vooral in zijn geïnteresseerd hoeveel medewerkers al op de app hebben ingelogd. Het zou helemaal mooi zijn als we kunnen zien wanneer iemand met een onyouforce account inlogt of via SSO.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Hoi @Raymond_de_Rozario ,

 

Goed dat je het aangeeft, maar hopelijk is jouw ervaring ook dat je eigen CSM-er na een belletje of mailtje erg vlot de gevraagde gegevens aanlevert.

 

Wat betreft de gegevens 'hoeveel' medewerkers al hebben ingelogd op de app verzamelen we geen data. Het inlog mechanisme op de app, Mijn Youforce op een laptop/dekstop of Mijn Youforce op een tablet is volledig hetzelfde. We hebben geen extra logging ingebouwd via welke route wordt ingelogd.

 

De informatie behoefte bestaat voornamelijk uit hoe de functionaliteiten wordt gebruikt. Zonder jullie exacte situatie van de fusie met Tjongerschans te kennen is het wellicht een interessante vraag om te bespreken of het aanzetten van 'salaris berekenen' relevant kan zijn. Dat kan via de App, maar ook via Mijn Youforce. Jullie CSM-er zou dan zelfs kunnen vertellen dat een ander ziekenhuis daar, in combinatie met oproep op intranet, goede ervaringen mee had. Want iedere medewerkers die structureel een paar uur extra wil gaan werken hielp bij het personeelstekort in dat ziekenhuis. 

 

Ondanks dat ik begrijp dat het fijn als je zelf het overzicht kan draaien hoop ik dat je na contact met je CSM-er vlot de data krijgt/hebt gekregen. En dat vooral de duiding en hulp vanuit Visma|Raet je helpt met het beslissen over het in gebruik nemen van functionaliteiten.

 

En tot slot natuurlijk succes met de fusie, want ik kan me goed voorstellen dat het een drukke periode zal worden tot het einde van het jaar.

Groet,

Remco te Ronde
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

@Remco te Ronde  schreef:

Wat betreft de gegevens 'hoeveel' medewerkers al hebben ingelogd op de app verzamelen we geen data. Het inlog mechanisme op de app, Mijn Youforce op een laptop/dekstop of Mijn Youforce op een tablet is volledig hetzelfde. We hebben geen extra logging ingebouwd via welke route wordt ingelogd.

 

En tot slot natuurlijk succes met de fusie, want ik kan me goed voorstellen dat het een drukke periode zal worden tot het einde van het jaar.


Dat is jammer, want ik denk dat het juist van toegevoegde waarde is om te weten hoeveel mensen wel/niet gebruik maken van de app. Wij hebben voor ziekenhuis rampen opvangplan calamiteiten (Zirop ) de app multibel waarop je ook met je zakelijke mailadres kan inloggen maar ook op een portaal. Hoe ze het doen weet ik niet, maar in het webportaal staat wel geregistreerd wie de app heeft geïnstalleerd.

 

De gehele fusie, dus ook qua IT systemen duurt wel "iets" langer dan tot het einde van dit jaar 😉


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Goedgekeurde oplossing
Remco te Ronde
VISMA

door Remco te Ronde

Goedemorgen @MarvinTergooi ,

 

Leuk om te horen dat jullie extra hebben ingezet op communicatie over de app.

 

Het is zeker mogelijk om inzicht te krijgen in de gebruiksdata. Niet alleen in het gebruik van de Youforce App maar ook in het gebruik van andere onderdelen van Youforce zoals Mijn Youforce, Reporting en bijvoorbeeld e-signing.

 

Jouw eigen CSM-er kan je inzicht geven in deze gegevens. Ter illustratie een voorbeeld van gegevens van het gebruik:

RemcoteRonde_0-1723706573494.png

 

Tevens is de data van de zogenaamde 'Customer Effort Score' (het antwoord op de vraag die je soms ziet verschijnen 'Hoe makkelijk was het om ....') beschikbaar. Zowel de score (1 - 7) als ook de eventuele toelichting die een van jullie medewerkers heeft gegeven. Hieronder een klein stukje voorbeeld van dergelijke scores rondom de app:

RemcoteRonde_1-1723707047588.png

 

Het mooie van de beschikbaarheid van deze gegevens is dat jullie CSM-er ook de duiding bij de gegevens kan geven. Zo zou het kunnen zijn dat jouw CSM-er samen met jullie kijkt naar het gebruik van de 'Salaris Simulator en de optie wijziging uren'. Omdat er bijvoorbeeld bij een ander ziekenhuis een succesvolle campange is geweest om medewerkers te stimuleren om een paar een extra te gaan werken. Die duiding is vaak nog nuttiger dan alleen een rapport met cijfers.

 

Dus neem vooral contact op met je vaste Customer Success Manager om te zien hoe de campange op de app bij jullie heeft gewerkt.

Groet,

Remco te Ronde