Mijn Communities
Help
MdeBeer
CHAMPION ***

Re: Term "Bijzondere situatie" bij ziekmelden onduidelijk

door MdeBeer

@Maarten VB 

 

Als er ziek t.g.v. zwangerschap geselecteerd wordt, wat gebeurd er dan in het systeem? Wordt dit geregistreerd in BO4? zo ja op welke rubriek is dat dan? Gaat er verder nog een melding naar iemand? 

 

Hier staat verder niets over vermeld  in de handleiding.

 

En kan alleen een MGR dit uitvoeren als de optie is aangevinkt of kan een teamleider dit ook als hij/zij de juiste autorisatie heeft?

4 ANTWOORDEN 4
Goedgekeurde oplossing
Maarten VB
VISMA

door Maarten VB

@MdeBeer Ik heb je bericht verplaatst naar het Forum. 

 

In dit artikel kun je lezen welke HR Core rubrieken gevoed zijn vanuit de App: https://community.visma.com/t5/Kennisbank-Youforce-App/Ziekteverzuim-Welke-HR-Core-rubrieken-worden-...

 

Als het vinkje aanstaat kan elke rol die ingericht is in Configuratie Ziekteverzuim het gebruiken. Dat zijn de rollen die je definieert in hoofdstuk 3.1 van de handleiding dus.

 

Er gaan verder geen meldingen vanuit de App naar iemand (buiten de melding naar de medewerker dat deze is ziekgemeld).

MdeBeer
CHAMPION ***

door MdeBeer

@Maarten VB ,

 

Is het ook mogelijk om er voor te zorgen dat de melding wordt toegevoegd aan de EDI melding naar het UWV? Want als dit alleen maar geregistreerd wordt in BOL dan heb je er toch verder niets aan? Of is dit al het geval?

Maarten VB
VISMA

door Maarten VB

@MdeBeer Ik snap je vraag niet goed denk ik. Zou je nog een andere rubriek verwachten? 

MdeBeer
CHAMPION ***

door MdeBeer

@Maarten VB 

 

Ik verwacht eigenlijk dat het systeem melding maakt als er een J wordt ingevuld bij het aanvinken van ziek t.g.v. zwangerschap. Maar ik begrijp dat er alleen een ja of nee wordt weggeschreven naar de rubriek P01609. Verder gebeurd er dus niets met die registratie als ik het goed begrijp. Is het niet van belang dat het UWV hier ook een bericht van krijgt dan?