Mijn Communities
Help

Verlof via de app: inplannen op een dag dat al verlof is ingepland

door Annemarie van der Geest

Casus:

- Je hebt cyclisch 4 uur ouderschapsverlof ingepland op de woensdagmiddag.

- Je wilt je zomervakantie inplannen. In die periode is op de woensdagmiddag al 4 uur ouderschapsverlof ingepland.

- Je krijgt de foutmelding: "In deze periode heb je al verlof geregistreerd. Overlap is niet toegestaan." De knop 'Volgende' is grijs en je kunt dus niet doorklikken.

Bij inplannen via Self Service kreeg de medewerker ook een melding, maar daar kon gewoon 'doorheen' geklikt worden.

Hoe dit op te lossen? We krijgen hier heel veel vragen over...

Dank alvast.

2 ANTWOORDEN 2

door Bastiaan Friederichs

@Annemarie van der Geest, overlap van verlofopnames voor dezelfde verlofcategorie mogen niet voorkomen. Overlap van verlofopnames met andere categorieën, wel.

Je zult dus even goed moeten kijken voor welke verlofcategorie er al verlof is geregistreerd én voor welke categorie men verlof wilt indienen. Je beschrijft Ouderschapsverlof en "vakantie", dat zou dus gewoon moeten kunnen.

Voorbeeld, ik heb al "Verlof" op 18 april:

BastiaanFriederichs_0-1746773642196.png

Als ik nu "weer Verlof" wil indienen voor 18 april, kan dat niet.
(een belangrijke reden om dit te blokkeren is dat we later van plan zijn om de bestaande verlofopname te laten wijzigen en dus geen extra vervuiling willen toestaan nu)

BastiaanFriederichs_1-1746773681296.png

Maar kies ik voor een andere categorie, bijvoorbeeld "Ouderschapsverlof" op 18 april, lukt dat wel:

BastiaanFriederichs_2-1746773759495.png

18 April is ook een feestdag, dus eigenlijk een slecht voorbeeld, maar je ziet dat we dus ook laten zien welke categorie al geregistreerd staat:

BastiaanFriederichs_3-1746773810719.png

Mocht je alles gecontroleerd hebben, maak dan even een ticket aan bij ons Service Center met alle bovenstaande informatie.

Hoi Bastiaan,

Dank voor je snelle reactie! Ik merk dat ik een fout voorbeeld heb gegeven.

Het gaat om dezelfde categorie, ADV en wettelijk verlof bijvoorbeeld. En ik snap dat dat niet kan.

Deze vormen van verlof hebben we onder de categorie 'Verlof' staan:

ADV, wettelijk verlof, bovenwettelijk verlof, bovenwettelijk verlof IKB, Overwerk, Tijd voor Tijd en Spaarverlof.

De oplossing zou zijn elk soort verlof een andere categorie te geven, maar de categorieën zijn niet eindeloos...

Groet,

Annemarie