Mijn Communities
Help
shabnambechan
CONTRIBUTOR ***

Ziekteverzuim - eerste verzuimdag = gedeeltelijk verzuim

door shabnambechan

Het is geen ongekende situatie dat de eerste verzuimdag van een medewerker niet altijd 100% is, maar ook om een deelverzuimmelding kan gaan.

 

Zojuist zowel zelf als met de manager geprobeerd de medewerker vanaf eerste verzuim gedeeltelijk ziek te melden, helaas gaat dit niet omdat hier geen optie voor is. De configuratie bekeken en ook daar word ik niet veel wijzer. Weet iemand hoe dit wel moet? Bestaat deze mogelijkheid überhaupt? 

6 ANTWOORDEN 6

door Bastiaan Fidder

@brussaard-c als je de YF app gebruikt raden wij sterk af om mutaties in ziektegevallen via HRSS formulieren alsnog te wijzigen. We hebben bij meerdere klanten al gezien dat dit tot fouten gaat leiden omdat technische sleutels en verwerkingstijd niet gelijk lopen. Het beste is dus de methode die Bas hierboven heeft aangeven.

brussaard-c
CHAMPION **

door brussaard-c (Bijgewerkt ‎02-10-2024 16:00 door brussaard-c )

@Bastiaan Fidder , 

 

Dit klopt uiteraard, echter kan ik niet eenduidig uit de vraagstelling van shabnambechan halen dat hun de app, of het portaal gebruiken. Ik dacht ik geef dan maar aan welke optie er in HRSS is om Bas aan te vullen, shabnambechan, dan kan beter een overweging maken. Echter bedankt voor de aanvulling .

shabnambechan
CONTRIBUTOR ***

door shabnambechan

Dank voor het meedenken 🙂 Wij maken inderdaad alleen gebruik van de app (en de desktopversie ervan).

brussaard-c
CHAMPION **

door brussaard-c

@shabnambechan , 

 

Goede middag, 

 

Bas is mij al voor zie ik :). 

 

Via Self Service zou je een formulier kunnen ophalen met Gedeeltelijke herstelmelding in de naamgeving, of gelijk de hele dialoog waar dit formulier in zit.

 

Groet, 

 

Christian

shabnambechan
CONTRIBUTOR ***

Ah super, was inderdaad op zoek naar een dergelijk artikel. Heel erg bedankt!