om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Ik ben bezig met een opschoonactie en ben gestart om gebruikers te verwijderen in een TESTfase.
Als ik een gebruiker wil verwijderen, is het onvoldoende om in Beaufort P05013 op Nee te zetten. Volgens de adviezen moet ook P05023 op Gegevens niet koppelen worden gezet.
Je zou denken dat er dan geen gegevens worden verwijderd , maar bij beide testen verdwijnt het volledige personeelsdossier, wat niet de bedoeling is!
Wat doe ik niet goed?
@ RAET: als gegevens verwijderd worden, dan kan je toch ook dit het beste in het keuzemenu aangeven. Gegevens niet koppelen is iets anders dan gegevens verwijderen.
Hallo @Petra Koenders
Het is niet aan te bevelen om gebruikers (van medewerkers uit dienst) te verwijderen als actieve gebruikers op basis van een roltoewijzing in Personeelsdossier uitdiensters mogen raadplegen. De gebruikers hebben dienstverbanden die dan ook worden verwijderd, en dientengevolge zijn die niet meer zichtbaar.
Als een manager bijvoorbeeld uitdiensters mag raadplegen en de gebruiker van een medewerker uit dienst is verwijderd dan zal ook het bijbehorende dossier niet meer zichtbaar zijn voor de manager. Deze dossiers zijn dan alleen nog zichtbaar voor gebruikers met expliciete autorisatie in Personeelsdossier, zoals een beheerder of een HR-medewerker met expliciete rechten. Bij rolgebaseerde toegang vraagt Personeelsdossier namelijk op basis van de actieve rol uit welke medewerkers zichtbaar zijn voor de gebruiker (op basis van de combinatie van organisatiestructuur/rollen/dienstverbanden), en de betreffende medewerkers staan daar dan niet meer in.
Als de dossiers van uitdiensters per definitie alleen nog door een beheerder worden beheerd dan is het op zicht geen probleem om de gebruikers van medewerkers uit dienst te verwijderen.
Zie overigens ook deze artikelen:
Advies: verwijder geen gebruikers in Gebruikersbeh... - Visma Community
en
HR Persoonsnummer & Gebruiker ID als onbreekbare k... - Visma Community
Ben ook benieuwd wat de juiste werkwijze is.
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.