om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Een medewerker heeft in februari een aanvraag ingediend voor het uitruilen van reiskosten. Hij heeft hierbij de maand mei gekozen voor de uitbetaling/ uitruil.
Hij was in de veronderstelling dat doordat maximum uitruilen aanstond, alle ingediende reisbewegingen tot/ tm mei meegenomen zouden worden. Dit blijkt niet het geval. Flex neemt het maximum bedrag dat in de maand februari stond.
Is dit logisch en altijd zo geweest? Ik dacht ook dat alle ingediende maanden door het maximum uitruilen nog zouden worden meegenomen. Niet alleen januari en februari.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De werking van het vinkje Maximum uitruilen van fiscale ruimte reiskosten is afhankelijk van de bron die door de medewerker gekozen is.
Als het een bron betreft die door Gemal automatisch uitbetaald wordt, zoals het brutoloon, het vakantiegeld, de eindejaarsuitkering of het IKB-budget voor gemeenten in de maand december, dan zal Gemal de totale opgebouwde fiscale ruimte t/m de laatste maand uitruilen (indien de fiscale ruimte niet hoger is dan de beschikbaarheid van de bron).
Als het een bron betreft die door Gemal niet automatisch uitbetaald wordt, zoals het IKB-budget voor de gemeenten in de maanden januari t/m november, dan moet Flex Benefits een exportmutatie meesturen naar Gemal voor het uitbetalen van IKB. Deze uitbetaling zal Gemal dan gebruiken voor het uitruilen van de fiscale ruimte. In dit geval berekent Flex Benefits tijdens het indienen van de keuze wat de fiscale ruimte is tijdens het indienen en stuurt dat bedrag mee als uitbetaling IKB.
Dit verklaart waarom alleen de fiscale ruimte t/m februari uitgeruild wordt. Tijdens het uitruilen door Gemal in mei was er niet meer IKB beschikbaar dan de uitbetaling die door Flex Benefits is aangevraagd.
Bedankt voor je antwoord André. Ik kan het uitleggen naar de medewerker toe. Het zou inderdaad fijn zijn als het anders kon zoals Francis aangeeft.
Het is helder wat je zegt André, maar is er een mogelijkheid dat dit aangepast kan worden? Dus als de medewerker in februari voor mei het maximale wil uitruilen, dat dan ook de overige maanden meekomen? Want ik snap dat dit bij medewerkers wel vragen oproept.
@Anonymous
We zullen er over nadenken of en hoe (in Flex Benefits of in Gemal) we de functionaliteit kunnen verbeteren.
Hoi Miranda, volgens mij en mijn collega's zou dit inderdaad de juiste manier zijn. Als hierin iets gewijzigd is horen wij dat ook heel graag.
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.