Mijn Communities
Help
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Hoe wordt omgegaan met een geplande verlofopname na de vervaldatum als deze al geaccordeerd is?

door Lieke Sterk Huis

Vandaag had ik een vraag bij de Service Desk Self Service gesteld en zij gaven aan dat ik bij haar collega's van Beaufort moest zijn met deze vraag;

 

Als een medewerker nu een verlofaanvraag indient voor 15 juli 2023 en als tekst aangeeft dat het van zijn wettelijk verlof 2022 afgeschreven dient te worden. Hoe wordt dit dan in het systeem verwerkt.

Kijkt het systeem dan naar de datum van 15 juli 2023 of naar de dag waarop het geaccordeerd is? 

 

Op welk moment dienen we het systeem te updaten m.b.t. de datum vervallen verlof?

4 ANTWOORDEN 4
Goedgekeurde oplossing
Anja Brouwer1
CHAMPION **

door Anja Brouwer1

Hai. Het wettelijk verlof ontvangen op 1-1-2022 is geldig tot 1-7-2023. Het restant van 2022 wordt automatisch meegenomen naar 2023.

Het saldo is dus restant 2022 + recht 2023 = totaal recht. De aanvraag wordt afgetrokken van het totaalrecht tot 1-7-2023. Daarna vervalt het restant 2022 (indien nog over). Hoop dat het zo duidelijk is.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lieke Sterk Huis

@Anja Brouwer1, dank voor je reactie. Ik dacht het al maar wilde even de check doen ðŸ˜€ 

marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

@Lieke Sterk Huis 

Het geplande verlof dat na vervaldatum wordt gepland, wordt alsnog als vervallen beschouwd en dan wordt de goedgekeurde aanvraag alsnog afgeschreven van het zelfde budget van niet vervallen verlof uren. Dit is ook vrij logisch, je kunt verlof niet inzetten na de vervaldatum 😉 Gr. Marja

Marja van der Kolk
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lieke Sterk Huis

@marjavanderkolk, dank voor je reactie. Inderdaad logisch, echter hebben we hele creatieve medewerkers ðŸ˜‰