Mijn Communities
Help
marjavanderkolk
CHAMPION ***

Importeren van gegevens in Sandbox

door marjavanderkolk

Goedemorgen

Ik heb een export gemaakt van BO4 richting HRSS en deze naar mijn eigen PC gedownload, nu wil ik dit importeren in de sandbox maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen. Is er iemand die weet hoe dit gedaan moet worden en mij kan voorzien van een stappenplan? Alvast hartelijk dank. Gr. Marja

Marja van der Kolk
8 ANTWOORDEN 8
marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

@FBB Zorgboog 2023-05-04_importeren in sandbox4.jpg

Marja van der Kolk
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@marjavanderkolk waarschijnlijk heb ik weer eens de bekende denkfout gemaakt. Lukt het wel wanneer je bij zenden-ontvangen naar Zenden > HR Self Service gaat? Vergeet niet ook hier de juiste directory in te vullen.

Goedgekeurde oplossing
marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

@FBB Zorgboog dan doet het systeem wel wat maar volgens heb ik dezelfde denkfout want het moet toch ontvangen en niet zenden? Als ik kijk bij import is er niets terug te vinden en dan zou je dat toch moeten zien. Gr.Marja Voor nu ga ik ermee stoppen volgende week wel weer verder testen. Voor zover bedankt en fijn weekend. De service desk is het antwoord nog steeds schuldig dus we zien het volgende week wel weer. Gr. Marja

Marja van der Kolk
marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

@FBB Zorgboog je hebt gelijk, het is krom maar inderdaad het is nu wel ingelezen zie ik bij import... Bedankt voor je hulp. Ben blij dat we dezelfde denkfout hebben. Voelt zo contra om te zenden terwijl je importeert... gr. Marja

Marja van der Kolk
marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

@FBB Zorgboog  de optie ontvangen is er niet. Zie schermafbeelding2023-05-04_importeren in sandbox.jpg

Marja van der Kolk
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@marjavanderkolk op jouw schermafdruk staat Ontvangen > Gebruikersbeheer. 

Links in het scherm onder Ontvangen staat volgens mij HR Self service of kijk ik verkeerd?

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@marjavanderkolk 

Start Sandbox op > Ga naar Zenden en ontvangen > Ontvangen > Ontvangen HR self service >> zet in het veld Directory bestanden de (lokale) locatie waar je de bestanden hebt neergezet > kies voor ontvangen

 

Afhankelijk van wat je in de sandbox bij Beheer > import-export hebt staan zul je vervolgens mogelijk handmatig nog bij Import moeten kiezen voor Start om de geïmporteerde gegevens daadwerkelijk in HRSS te krijgen.

marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

@FBB Zorgboog Er is geen knop ontvangen, ik heb het ook het automatisch importeren in de sandbox uitgezet, en vervolgens zie ik dan de knop start maar ik kan de bovenliggende rubrieken niet selecteren dus ik kan nog steeds niets. Voor zover bedankt voor het meedenken. 2023-05-04_importeren in sandbox3.jpg2023-05-04_importeren in sandbox2.jpg

Marja van der Kolk