Mijn Communities
Help
LiesbethDemming
CONTRIBUTOR ***

Langdurig ziek korten na 1 jaar ziekte

door LiesbethDemming

Momenteel korten wij de langdurig zieke medewerker in de huidige maand. Dit gaan we vanaf februari een maand achteraf doen. Het idee was om dan iemand die 4 januari 1 jaar ziek is, en dan in februari beginnen met korten van het salaris. Als je dit stam per 4 januari vastlegt, kort je diegene bijna 2 maanden in februari en dat is niet wenselijk. Een mogelijkheid is om in februari stam per 4 februari de korting in BO4 te zetten, dan werk je ook echt met een maand achteraf. Maar wat doe je dan met de huidige zieken, die lopen wel door in de huidige maand. En bij uitdiensttreding moet je diegene een extra maand handmatig korten.

Wellicht maak ik ergens een denkfout, dus ik ben heel benieuwd hoe jullie de langdurig zieken verwerken in BO4. 

Ik hoor het graag. 

3 ANTWOORDEN 3
LiesbethDemming
CONTRIBUTOR ***

door LiesbethDemming

Ik ben nog benieuwd naar anderen die een maand achteraf de korting verrekenen, en hoe ze dit doen.

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Wij korten altijd in de huidige maand het volledige percentage en verrekenen in de maand daarna met twk de gewerkte/vakantie uren etc.

Dus als iemand ziek is per 3 januari 2024

1. 30% korten per 3 januari 2025

2. in februari het percentage voor januari aanpassen naar het daadwerkelijke percentage

3. per 1 februari 2025 weer op 30% korten zetten

Dit werk voor ons prima, alleen in januari is het altijd lastig omdat je dan niet terugwerkend over december kunt doen. Wij boeken dan in januari wat december had moeten zijn en corrigeren dan december en januari in februari.

LiesbethDemming
CONTRIBUTOR ***

Dank Bas voor je reactie.