Mijn Communities
Help
vroom
CHAMPION **

Mailserver voor Actieve signalering

door vroom

In ons HR Core systeem staat mail.intracom.nl als mailserver ingesteld voor Actieve Signalering mailtjes. Kennelijk werkt dat niet. Dat zou logischerwijze betekenen dat dit niet goed is.

Maar wat moet ik weten over de mailserver die nodig is voor mailtjes vanuit Actieve Signalering?

Welke mailserver moet er ingesteld worden?

En als dat onze eigen mailserver is, wat moet daarvoor ingericht worden?

9 ANTWOORDEN 9
Goedgekeurde oplossing
vroom
CHAMPION **

door vroom

In een reactie op een openstaande call hierover laat Visma weten: 

"In de loop der tijd zijn de veiligheidseisen en security settings mbt onze applicaties/infrastructuur aangescherpt. Daar waar voorheem wél een eigen afzender adres kon worden opgegeven moet nu een @Anonymous.com toegepast worden. "

Met andere woorden: voortaan moet altijd no-reply@youforce.com worden ingevuld.

vroom
CHAMPION **

door vroom

Ik heb eergisteren de signalen laten genereren door de Superprocesbewaker. Dit leverde ook geen mailtjes op (gelukkig maar want er werden meer dan 100 signalen gegenereerd). 
Gisteren heb ik het emailadres van de afzender in de mailconfiguratie aangepast naar noreply@youforce.com (en het test-signaal aangepast zodat het maar voor 2 mensen van toepassing was) en ja hoor, vanmorgen had ik mailtjes. Kennelijk is dat dus de oplossing.
Nu in overleg met de beste mensen van VismaRaet om ervoor te zorgen dat de afzender toch iets anders kan zijn en dat de mailtjes even wat mooier worden opgesteld. Of heeft iemand nog een tip voor het laatste, want zoals nu ziet het er niet uit....

vroom_0-1670400506590.png

 

vroom
CHAMPION **

door vroom (Bijgewerkt ‎30-11-2022 15:34 door vroom )

En ja, wij werken ook met HR Core Beaufort Online

vroom
CHAMPION **

door vroom

Misschien zit het probleem in een van de volgende zaken:

vroom_2-1669818634175.png

de afzender geeft problemen

of de mailtjes gaan naar iemand anders (ook al staat mijn naam er) want kennelijk zijn ze vandaag wel verstuurd.

of de mailtjes worden tegengehouden door de mailserver.

 

Het is in ieder geval goed om te zien dat jullie ook met mail.intracom.nl werken

 

vroom
CHAMPION **

door vroom

Ik laat even zien wat ik heb ingericht:

vroom_0-1669818425789.pngvroom_1-1669818463521.png

Dat is mijn  emailadres, ik heb de rol AB.

Vanmorgen signaleringen gedraaid voor UDT en er werden 9 signalen gegenereerd, maar ik krijg ze niet.

Ik hoor graag jullie mening hierover, misschien mis ik iets.

Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous (Bijgewerkt ‎30-11-2022 17:54 ( )

@vroom  Komen de signaleringen wel binnen op het emailadres dat gekoppeld is aan de Beaufort-gebruiker die als actienemer staat ingesteld (zie onderstaande schermafdruk als voorbeeld)? Op dat emailadres zouden de signaleringen gewoon binnen moeten komen.

ps. Wij hebben diverse email-signaleringen ingericht binnen actieve signalering, we gebruiken hierbij de optie 'Externe e-mail' niet.  

 

AS_gebruiker2.JPG

 

Harrald
CONTRIBUTOR **

door Harrald

Hoi Mark,

 

Ik wil ook e-mails laten versturen naar de salarisadministratie. Wil jij mij vandaag of morgen even terugbellen om een aantal instellingen in Beaufort door te nemen?

 

Mvg

Harrald Fredrix

TinekeJol
CONTRIBUTOR *

door TinekeJol

Interessant! Ik lees mee, wij zouden ook graag de mailtjes actieve signalering in ieder geval in een voor ons toegankelijke mailbox laten aankomen. Krijg het nog niet voor elkaar.. Dit omdat anders bijna niet te controleren valt of een signaal werkt/ goed is ingericht.

Marcel Bouman
CHAMPION **

door Marcel Bouman

Wij gebruiken de mailfunctionaliteit voor actieve signalering nog maar beperkt, maar ik ontvang probleemloos de e-mails. Dit zijn de instellingen:

 

MarcelBouman_0-1669817758441.png

 

NB: wij werken met Beaufort Online, jullie ook? Wellicht heeft dat nog invloed?

En is de actienemer (lees: de gebruiker met een e-mailadres van een voor jou toegankelijke mailbox) wel toegevoegd aan de actienemerrol die in het signaal is geselecteerd?