Mijn Communities
Help
Roel_Harmsen
CHAMPION ***

Medewerker wordt afgekeurd in b4

door Roel_Harmsen

Dag allen,

 

Ik zit met een groot probleem welke ik zo niet opgelost krijg en ik zie het ook niet.

Ik heb een nieuw formulier gemaakt voor de PNIL (gebaseerd op 1 die het wel deed..)

Maar ineens worden alle PNIL medewerker afgekeurd. De eerst pagina bevat iig de persoonsgegevens van een medewerker (ex BSn nummer). Deze toch toegevoegd op pagina 1, maar dat bied geen soelaas.

 

Ik weet even niet waar ik het zoeken moet, iemand misschien een idee/tip?

7 ANTWOORDEN 7

door Paul Wevers Consultancy (Bijgewerkt ‎18-10-2024 07:04 door Paul Wevers Consultancy )

@Roel_Harmsen , welke melding krijg je als je de medewerking in HRcore opvoert? Dus opvoeren met zelfde personeelsnummer, dienstverbandnummer en registratienummer.

 

Wij (een klant van mij) kregen de melding dat het registratienummer al een keer gebruikt was. Dit nummer was verwijderd uit HRcore maar niet uit HRSS.

 

Ben benieuwd wat het is!

 

Groet,

Paul

door Jeltje Bakker-Postma (Bijgewerkt ‎17-10-2024 20:21 door Jeltje Bakker-Postma )

Volgens mij kun je dat  teruglezen op het verslag wat van de ingelezen mutaties wordt gemaakt. Je moet alleen even goed bekijken wanneer en op welk tijdstip het is als bestand is aangeboden in Beaufort om in te lezen. Je kunt op de J-schijf zoeken onder  J:\Logging\Synchronisatie\Prt  Daarin vind je dan de import zelf en het verwerkingsverslag (VRW). En op dit verwerkingsverslag zou dan iets moeten staan waarom het is afgekeurd.
Verwerkingsverslag import mutaties in Beaufort.jpg


Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

Goedemorgen,

 

Dankjewel, kan er denk wel verder mee. Lijkt met de inzet pagina te maken te hebben.

 

Verwerking van (PS) 244400
(PI_0802) Bovenliggende object van de mutatie is niet aanwezig.
Rubriek: P01126 Object: PS 244400;DV 4;IZ 666;30800;20241001;
(PI_0802) Bovenliggende object van de mutatie is niet aanwezig.
Rubriek: P01124 Object: PS 244400;DV 4;IZ 666;30800;20241001;
(PI_0802) Bovenliggende object van de mutatie is niet aanwezig.
Rubriek: P01123 Object: PS 244400;DV 4;IZ 666;30800;20241001;

Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

@Walter Hol ;

 

bedankt voor je antwoord. Deze velden zijn wel gevuld. Het vreemde is dat ik alleen wat zelfgemaakt velden naar een andere pagina heb gezet en het BSN nummer. maar BSN hoeft niet perse mee op de eerste pagina.

Ik heb beide formulieren (oud en nieuw) naast mekaar gelegd en zie los van de verwijderde velden geen gekke dingen.

 

Maar dat betekent dat ik nog een behoorlijk uitzoekwerkje heb blijkbaar 🙂

Marcel Bouman
CHAMPION ***

door Marcel Bouman

aanvullend op de tip van @Walter Hol : heb je deze verplichte rubrieken ook "exporteren" aanstaan in het HRSS-formulier? 

Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

@Marcel Bouman; bedankt voor je antwoord. De rubrieken staan inderdaad op exporteren. 

Dank voor het meedenken.

Walter Hol
CHAMPION *

door Walter Hol

Hoi Roel,

Mijn ervaring is dat het bijna altijd te maken heeft met een verplicht veld dat ontbreekt of niet aansluit bij een referentietabel. En meestal gaat dat dan over:

  • instellingsnummer
  • geboortedatum
  • arbeidsrelatie