Mijn Communities
Help
RobertBijlholt
CONTRIBUTOR ***

PKB met DPIA100?

door RobertBijlholt

Wij maken gebruik van de Tijdregistratiemodule en de PKB module voor toewijzing van de kosten op de daadwerkelijk gewerkte afdelingen ingeval van bv. uitleen.

Door de toenemende complexiteit van cao's, wet en regelgevingen en organisatie regels op het gebied van roosteren/plannen, zien we dat de tijdregistratie module soms hierin niet voorziet. En in sommige gevallen is het ook praktischer en beheersbaarder om deze logica in de roosterapplicatie onder te brengen. Dat houdt wel in dat Beaufort/Gemal via dpia100 wordt gevoed vanuit de roosterapplicatie en de tijdregistratie module niet meer.

Voor zover bekend bij ons heeft het uitsluiten van de tijdregistratie module weer impact dat de PKB verdeling onvoldoende gegevens heeft omdat PKB kijkt in de tijdregistratie voor de verdeling.

Hoe zorgen we ervoor dat PKB verdeling blijft werken obv dpia100 input?

Welk alternatief is er voor de PKB verdeling? Of heeft PKB niet per se tijdregistratie nodig maar kan het ergens anders zijn verdeling ophalen? Welke idee is hierover als straks Tijdregistratie wordt uitgefaseerd (zoals voorzichtig al door Raet is aangekondigd) ?

6 ANTWOORDEN 6
RobertBijlholt
CONTRIBUTOR ***

door RobertBijlholt

De oplossing voor de vervanging van de tijdregistratie module icm PKB module voor de kostenverdeling naar de juiste afdeling, zit in het gebruik van DPIA100 met variabele directe doorbelasting. Zie release notes 2023-08 HR Core Beaufort.

Maaar, als laatste punt bij de opmerking staat: Directe doorbelastingen kunnen niet met terugwerkende kracht gemuteerd worden.

Dat zou inhouden dat twk niet meer kan? Dat kan niet de bedoeling zijn. Indien dit wel een restrictie is dan is dit geen alternatief voor het stopzetten van tijdregistratie icm PBK module. Dan is dit ook geen oplossing voor de CAO2023 implementatie mbt Bereikbaarheids/aanwezigheidsdiensten zoals in de release notes staat.

Marcel Bouman
CHAMPION **

door Marcel Bouman

@RobertBijlholt terechte vraag. Ga je tijdregistratie niet meer gebruiken dan zal er dus ook geen loonverdeling in PKB kunnen worden gemaakt. Dit zal dan door de roosterapplicatie worden "overgenomen" die middels een aanvullende loonjournaalpost de loonkosten zal doorbelasten naar de juiste kostenplaatsen in je grootboek.

Overigens denkt Raet er over na om tijdregistratie/PKB op termijn uit te gaan faseren, maar dat zal nog wel even duren. Ik adviseer je om met @Maikel Schamp contact op te nemen. Hij kan je uitgebreid en duidelijk uitleggen wat deze plannen inhouden (en je waarschijnlijk ook geruststellen).

RobertBijlholt
CONTRIBUTOR ***

door RobertBijlholt

Bedankt @Marcel Bouman voor de info, ik heb binnenkort overleg met Maikel Schamp.

RobertBijlholt
CONTRIBUTOR ***

door RobertBijlholt

Ik zie helaas nog geen reactie vanuit VismaRaet terwijl dit onderwerp naar mijn idee belangrijk genoeg is. Kan Visma|Raet een idee geven welke gedachte gang men hierin heeft?

Goedgekeurde oplossing
Saskia Pot
VISMA

door Saskia Pot

Goeiemorgen Robert,

 

Het forum is in principe voor klanten onderling. In dit geval is bespreken met Maikel Schamp of jullie CRM de juiste weg/oplossing.

 

Vriendelijke groet,

Saskia

Goedgekeurde oplossing
Gerrie Teunissen
CONTRIBUTOR ***

door Gerrie Teunissen

Inderdaad wat is het idee voor de PKB journaalpost in de toekomst.