om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Op het ideeënportaal kwam het verzoek om naar aanleiding van de gepubliceerde HR Core releasenotes vragen te kunnen stellen in geval van onduidelijkheden. Omdat we uiteraard die vragen willen beantwoorden is dit releasenotes gerelateerd forumtopic 'Vragen releasenotes 2025-06'' aangemaakt. Klik hier om naar de releasenotes te gaan.
In dit topic kun je je releasenotes gerelateerde vragen stellen, we zullen daar dan zo spoedig mogelijk op reageren. En wellicht heeft een andere gebruiker ook wel een antwoord op de gestelde vraag!
We hopen op deze wijze ook meer feeling te krijgen met de vragen die de releasenotes zoal opleveren, zodat we hier bij het schrijven ervan al rekening mee kunnen houden. Na een aantal maanden zullen we evalueren in hoeverre deze opzet de gewenste waarde oplevert.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wij zijn laatst bij het G40 salaris overleg geweest en daar werd verteld dat de CAO Gemeenten zo goed als definitief is en dat deze nog aangepast zou worden in juni. Nu heb ik net de Release Notes gelezen, maar zie hier niets over terug. Is het mogelijk om hier meer duidelijkheid over te verschaffen of de CAO schalen nu wel of niet al in juni zullen worden doorgevoerd en aangepast in Gemal?
Er zal pas op 6 juni door de besturen van de VNG en de WSGO een definitief besluit genomen worden. Ook dan pas is duidelijk of de CAO aanpassingen definitief zijn. Dat is neem ik aan de reden dat er nog geen duidelijkheid in de release notes hierover staat beschreven.
Dankjewel voor de reactie. Als op 6 juni het definitieve besluit is genomen, kun je dan aangeven of de salarisschalen direct aangepast worden? Ik vraag dit, omdat wij het salaris juni al de 15e van de maand betalen en aangezien dit op een zondag valt, betalen we dan de vrijdag ervoor, dus de 13e.
In de communicatie tussen Visma|Raet en de VNG is door de VNG aangegeven dat op 10 juni een LOGA salarisbrief wordt verstuurd, met daarin o.a. de schalen van 2025.
Dit betekend dus dat de salaris schalen dan ook op 10 juni in Gemal worden vrijgegeven en als je voor 10 juni de productie nog niet hebt ingestuurd, de juni salaris productie met de aangepaste salarisschalen worden verwerkt? Dat is me namelijk nog steeds niet duidelijk.
@Frank JHM Poell
In de releasenotes 06-2025 staat:
Aangezien het aanleveren van looncomponenten door roosterapplicaties via de route indirect muteren (DPIA100 bestand) momenteel al gedaan wordt door verschillende roosterleveranciers voor een behoorlijk aantal klanten en dit tevens de werkwijze wordt voor alle roosterleveranciers en klanten als in de toekomst Beaufort Tijdregistratie wordt uit gefaseerd, is gekozen voor deze oplossing.
Wat betekent dit voor de verwerking van ziekte met code 20?
Gedurende het inloggen op Beaufort werden een aantal controles uitgevoerd die heden ten dage niet meer relevant zijn. Deze controles zijn aangepast en waar mogelijk verwijderd.
- Wat voor controles zijn er aangepast en verwijderd?
Goedemorgen @Marcel de Wekker WZH er zijn een aantal technische controles verwijderd. Denk hierbij aan controles uit de tijd dat er nog sprake was van zowel Beaufort in huis als Beaufort Online. Omdat iedereen inmiddels over is naar Online zijn de 'in huis' controles niet meer relevant.
@jolandazwier voor zover ik het begrijp, bestaan OVW uren straks niet meer. Alles wordt extra gewerkte uren.
@Frank JHM Poell In gemal is het nu aangestuurd dat alle uren boven de 100% als overuren uitbetaald worden. Past Visma dit aan, of moeten wij dit zelf doen? Mss komt antwoord pas in Gemal releasenote?
Hoi @RobZuethof een en ander wordt inderdaad beschreven in de Gemal releasenotes.
Vragen betreft uitbetaling € 3,50 bruto toeslag extra gewerkte uren CAO GGZ
- worden met extra gewerkte uren alle uren boven de contracturen van de medewerker bedoelt en niet alleen de OVW uren?
- wij werken niet met tijdregistratie of een rooster. Kan ik bij de nieuwe rubriek P66865 Extra gewerkte uren toeslag GGZ het aantal gewerkte uren opgeven bij de medewerkers die extra uren gewerkt hebben opgeven of moet hier een geldbedrag komen te staan?
Hoi @jolandazwier het antwoord op de eerste vraag is: ja. Op de tweede vraag is: uren.
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.