Mijn Communities
Help
Rob99
CHAMPION **

Waar komt een bepaald veld in B04 voor op een scherm

door Rob99 (Bijgewerkt ‎09-11-2022 15:06 door Rob99 )

Zojuist was ik in B04 op zoek naar het scherm waar een bepaald veld (rubriek) zou kunnen staan. Dit is zoeken naar de bekende 'spelt in de hooiberg'. Bestaat er functionaliteit in B04 om dit snel na te kunnen gaan? Nu is het vaak gissen op welke schermen iets zou kunnen staan en dat is te tijdrovend.

4 ANTWOORDEN 4
Rob99
CHAMPION **

door Rob99

Hoi Mark,

zojuist je oplossing geprobeerd en die bleek te werken op het veld dat we nodig hadden. De opmerking van Vesteda is belangrijk want het blijkt dus alleen te werken op eigen vensters. Hierdoor dus alleen een gedeeltelijk oplossing voor dit moment want ik ben uiteraard ook benieuwd naar het zoeken van velden op standaard schermen. 

Goedgekeurde oplossing
Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

@Rob99 .  Deze optie zit in Beaufort. Onder 'Applicatiebeheer'  -  'Autorisatie'  - 'Overzichten autorisatie'.

Hier vind je de functie 'Gebruik rubr. vrije vensters'. 

Maurice van de Pol
CHAMPION *

door Maurice van de Pol

Bedankt voor de tip maar dit zijn alleen de gebruikte rubriekcodes in vrije (lees eigen) vensters. Overigens werkt de zoekfunctie daar niet goed (slechts als het gezochte woord als eerste wordt gebruikt en niet als het onderdeel van de rubrieknaam is).

Goedgekeurde oplossing
Anonymous
Niet van toepassing

door Anonymous

Klopt, zijn alleen de vrije vensters (dat zie je ook aan de naam van de functie).
Ik zoek hierbij altijd op rubriekscode, nooit op naam.