om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
Wij werken al jarenlang met Beaufort en hebben in die tijd veel inactieve oe's staan. Wij hebben verschillende rollen via Beaufort gekoppeld aan YouForce. De rol PSA/HR hebben we op alle actieve en inactieve oe's gezet om de juiste rechten te kunnen geven (bv. in het Personeelsdossier contracten te kunnen zien op het oude dienstverband). Hierdoor wordt het bestand met rollen erg groot, waardoor de koppelingen (bv. HelloID, Studytube, Paradigma) die wij hebben vertraagd werken.
Het idee is om de rol op 1 oe toe te kennen en in de rechten in de verschillende modules verder te specificeren. Is er iemand die dit al eerder heeft gedaan? Of is er misschien een betere manier?
ben ook benieuwd wij hebben ook niet alles via rollen, alleen MGR, TL (teamleider) . Maar bijv. verzuimmanager kent de rol TL niet, dus daar moeten we toch weer alles handmatig aanmaken en rechten toekennen. In easycruit moet je ook iedere leidinggevende apart aanmaken. Dus ik vraag mij af of de rollen wel zo handig zijn want in de verschillende modules moet het dan toch weer apart aangemaakt worden.
Hierin is niet zo eenvoudig een advies te geven. Het ligt onder andere aan het aantal rollen, in welke Youforce-modules je ze gebruikt en zeker ook in welke gekoppelde applicaties. Bijvoorbeeld: kan iedere Youforce-module met bepaalde (standaard én eigen) rollen overweg, ook als ze meer dan één keer per OE zouden voorkomen. Maar ook: is een koppeling obv rollen met de externe applicatie mogelijk? En bij alle rollen, of alleen een bepaalde standaard rol?
Ik zou beginnen met een matrix te maken van modules en applicatie met gebruikte rollen en (gewenste) autorisaties en functionaliteit. Dan krijg je al snel een overzicht over (on)mogelijkheden en eventuele uitdagingen.
Hi @Koen_Gerritsen en @Gerdine,
Inderdaad zoals @Marcel Bouman al aangeeft een hele moeilijke vraag om eenduidig advies te geven die voor alle organisaties past. Het is écht afhankelijk van je eigen organisatie (autorisatiematrix) en meerdere factoren. Hopelijk kunnen andere gebruikers van dit forum of mijn collega consultants je helpen bij het kiezen van de beste inrichting voor jouw organisatie. Ik kan je wel een paar handvaten geven:
Zoals gezegd er zijn diverse nuances. Je kunt eventueel ook een van de opgenomen 'Workshops Autorisatiebeheer & Mijn Youforce voor HR Core Beaufort Online' terugkijken (kies voor de meest recente). Daar leggen wij uit hoe we vanuit Visma|Raet vinden dat je logisch je autorisaties opbouwt. Hopelijk helpt dit je op weg om de beste keuze te maken voor je eigen organisatie.
Ik volg, wij gebruiken alleen de rol van MGR in BOL. Secretaresse, SA (beheer) en HLG wordt in SS aangemaakt. Maar ben geïnteresseerd in de mogelijkheden om dit te automatiseren.
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.