Mijn Communities
Help
Marcel de Wekker WZH
CONTRIBUTOR ***

kopiëren / plakken functie naar BO4 Online Citrix (HTML5 Client) werkt niet

door Marcel de Wekker WZH (Bijgewerkt ‎19-07-2024 14:04 door Marcel de Wekker WZH )

Sinds gisteren werkt de copy/paste functie niet meer van en naar BO4 Online.

Binnenin BO4 werkt het wel, maar niet met gegevens buiten BO4 online.

 

Vorige week schijnt dit ook al een issue te zijn geweest en dit is na gemaakte melding door mijn collega opgelost te zijn.

 

Hebben meer klanten hier last van en kan dit zsm opgelost worden en ook niet meer voorkomen? Dit zorgt voor onze organisatie voor onnodige vertragingen en oponthoud.

 

Alvast bedankt. 

22 ANTWOORDEN 22
Goedgekeurde oplossing
Frank JHM Poell
VISMA

door Frank JHM Poell

Goedemiddag allemaal, vandaag na 16.00 uur zullen we de klembord functionaliteit weer activeren.

 

Ter info: de upload- en download opties blijven om veiligheidsredenen inactief. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

door Raymond_de_Rozario

Wij hebben hier geen last van, aangezien er wordt gewerkt met een geïnstalleerde versie van Citrix. Mijn vraag aan @Sandra Groenewoud is wat de veiligheidsreden is om kopiëren/plakken niet toe te staan?


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Marcel de Wekker WZH
CONTRIBUTOR ***

Klopt, deze heb ik zelf ook, in de vorm van Citrix Workspace app, maar veel van mijn collega's op HR niet. Deze werken veelal nog op Thin Cliënts (en niet op een laptop, zoals ik) waarop onze eigen Citrix omgeving op te bereiken is. Uit veiligheidsoverwegingen hebben we er binnen de organisatie niet voor gekozen om binnen onze eigen Citrix omgeving deze app te installeren.

Kaily Op den Kamp
CONTRIBUTOR *

Hallo Raymond,

 

op welke manier log jij hiervoor in? gebruik je dan dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord? Is hier een aparte link dan voor?

 

mvg,

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Hallo @Kaily Op den Kamp ,

 

Als professional maak ik gebruik van https://mijn.youforce.com en log ik in met mijn @youforce.com adres. Wij maken alleen gebruik van de Citrix client die op onze werk laptop/computers staat. MCL werkt via een Citrix omgeving. Hiervoor heb ik de volgende handleiding geschreven. Ik doe het via screenshots, aangezien ik hier geen bestanden kan uploaden

Raymond_de_Rozario_0-1721827607499.png

Raymond_de_Rozario_1-1721827630837.png

 

Raymond_de_Rozario_2-1721827645661.png

 

hierbij is stap 5 de meest belangrijke.

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Regine
CONTRIBUTOR ***

door Regine

Bij ons werkt dit ook sinds kort niet meer. Graag weer activeren ivm kopieren van email adressen, telefoonnummers en bankrekeningnummers. Als we dat allemaal gaan overtikken, is dat erg foutgevoelig !!

MargrietvB
CONTRIBUTOR **

door MargrietvB

Hier hetzelfde probleem bij collega's die de lichte versie gebruiken, erg vervelend en foutgevoelig. 

AR0701
CONTRIBUTOR ***

door AR0701

Bij de Gemeente Sittard-Geleen krijg ik nu de melding dat de functie opeens niet meer werkt. Deze deed het altijd wel ook voor 6 juli.

Irma_Benecke
CONTRIBUTOR *

door Irma_Benecke

De optie werkt bij ons helaas ook niet meer. Ook wij horen graag hoe we dit weer kunnen activeren.

Kaily Op den Kamp
CONTRIBUTOR *

door Kaily Op den Kamp

 

Helaas werkt deze optie bij ons (ook) niet meer. 

We horen graag welke actie er ondernomen moet worden, zodat dit weer gaat werken.

 

 

 

 

Maurice van de Pol
CHAMPION **

door Maurice van de Pol

Zojuist getest en werkt bij ons nog steeds (of inmiddels weer?).

Marcel de Wekker WZH
CONTRIBUTOR ***

Ha Maurice,

Is dit met de HTLM5 client (lichte versie) of via Citrix Workspace App lokaal geïnstalleerd?

Want in de lokale installatie app werkt het ook gewoon bij mij.

door Andrea de Bie - Hazelhof

Idem voor onze organisatie

Marcel de Wekker WZH
CONTRIBUTOR ***

door Marcel de Wekker WZH (Bijgewerkt ‎22-07-2024 15:11 door Marcel de Wekker WZH )

Ik wilde mijn scherm opnemen om te tonen wat ik precies bedoel, maar krijg dit helaas niet goed voor elkaar.

Marcel de Wekker WZH
CONTRIBUTOR ***

door Marcel de Wekker WZH (Bijgewerkt ‎22-07-2024 14:56 door Marcel de Wekker WZH )

Volgende antwoord krijg ik vanuit melding van support:

 

Henk Zwarts
Visma | Raet - Directory Account
14:45
met html client werkt knippen en plakken niet dit heeft even gewerkt nadaad er onderhoud is gepleegt aan citrix, in de citrix workspace app welke lokaal geinstallerd moet worden werkt het knippen en plakken nog wel.

door Sandra Groenewoud

Het kopiëren en plakken heeft altijd uitgestaan binnen de Citrix omgeving. Vorige week hebben we geconstateerd dat met het onderhoud van afgelopen 6 juli  het kopiëren en plakken in de Citrix omgeving ten onrechte weer was ingeschakeld.

Dit had niet mogen gebeuren en afgelopen donderdag is het om veiligheidsredenen weer uitgeschakeld. 

 

Marcel de Wekker WZH
CONTRIBUTOR ***

door Marcel de Wekker WZH (Bijgewerkt ‎22-07-2024 14:31 door Marcel de Wekker WZH )

Dit word net ook op mijn ingeschoten melding geantwoord. Dit is pertinent onjuist. Kopieren/plakken functie van lokaal naar B4 Online citrix omgeving heeft altijd gewerkt, ook voor 5 julien het geld ook alleen voor de HTLM5 client (lichte versie) en niet voor de Citrix Workspace App. Hierin kan ik gewoon kopieren en plakken.

 

Volgens mij worden hier 2 zaken door elkaar gehaald. Verzenden en ontvangen van bestanden. DIt gebeurd inderdaad via bestandsuitwisseling. We hebben hier over kopieren en plakken via het klembord en dan bijvoorbeeld medewerkernummer naar BO4 online om het dienstverband erbij te zoeken.

mmmvdg
CONTRIBUTOR *

door mmmvdg

Sandra, dat is niet zo. Het kopieren en plakken van een lokale computer naar de Citrix omgeving is altijd mogelijk geweest, al sinds 2016 sinds ik met Beaufort werk. Graag weer activeren ivm kopieren van email adressen en of Bankrekeningnummers. Als we dat allemaal gaan overtikken, is dat veel meer foutgevoelig dan kopieren en plakken.

Marcel de Wekker WZH
CONTRIBUTOR ***

door Marcel de Wekker WZH

Bij ons is dit begonnen vanaf 12 juli en dit geld enkel en alleen voor de HTML5 client van de Citrix Workspace app, ook wel "lichte versie" genoemd. Hierin start je BO4 online vanuit de web browser.

Jan-Pieter
CONTRIBUTOR **

door Jan-Pieter

Hier ook hetzelfde. Is dus een algemeen probleem.