Mijn Communities
Help
agedijkstra
CONTRIBUTOR ***

opzetten test afdeling in HR Core online

door agedijkstra

Ik wil graag een testafdeling inrichten binnen BO4 zodat we met testmedewerkers en managers workflows e.d. kunnen testen en trainingsessies kunnen gaan doen met onze managers.

Ik wil natuurlijk niet dat er daadwerkelijk salarisbetalingen en rapportages over deze afdelingen worden gedraaid.

 

Hoe kan ik een afdeling uitsluiten van versturen van data naar GEMAL en rapportages?

 

bedankt voor de hulp

 

 

 

 

4 ANTWOORDEN 4
RobertBijlholt
CONTRIBUTOR ***

door RobertBijlholt

Een creatieve oplossing aan de 'data bron kant' om toch in control te blijven van de testsituaties. Desondanks zou ik toch eigenlijk een oplossing aan de software kant, de formulieren/flows, willen zien. Je zou de flows willen testen op de bijv. de arbeidsrelaties of functies waarop in de productie wordt gecheckt. Nogmaals een creatieve oplossing maar ik verwacht vanuit Raet een betere structurele oplossing.

agedijkstra
CONTRIBUTOR ***

door agedijkstra

voor wie dit ook zou willen:

 

Met hulp van consultant aparte arbeidsrelatie aangemaakt in aparte Organisatie eenheid die niet naar Gemal gaat. Nieuwe functie s aangemaakt met deze arbeidsrelatie, dan is dit opgelost. In de rapportage filteren we al op de OE , dus dat gaat dan goed.

 

agedijkstra
CONTRIBUTOR ***

door agedijkstra

 bedankt voor je hulp

Goedgekeurde oplossing
harraldfredrixeleos
CONTRIBUTOR **

door harraldfredrixeleos

Ik maak vaak een OE met OE code TEST aan en daaronder 2 OE codes TEST1 en TEST2. Op TEST1 zet ik een test dienstverband met de rol MGR en op TEST2 een andere test manager. Je kunt dan altijd testen, ook met de workflow overplaatsen. Arbeidsrelatie koppelen, die niet naar Gemal gaat, bijvoorbeeld TEST en overleg intern dat bij rapportages deze OE codes met bijbehorende dienstverbanden worden uitgesloten