Mijn Communities
Help
Nico vander Bent
CHAMPION **

HRCE

door Nico vander Bent

Sinds deze week kunnen we niet meer op de oude manier inloggen en moeten we gebruik maken van de 2F authenticatie. Afgelopen woensdag kon ik in  1e instantie inloggen en gebruik maken van  alle tools die wij gebruiken behalve HRCE. ( de welbekende melding unable to load.....etc.) Ik heb hiervoor een call aangemaakt. Tot op heden is er nog geen oplossing en is inloggen niet mogelijk. 

Ik ben dan ook nieuwsgierig wie ook problemen ondervind. of dat het een incidenteel probleem is,

 

18 ANTWOORDEN 18
Amparo
VISMA

door Amparo

Wij hebben de berichten over het nieuwe inloggen gezien en we betreuren het dat jullie hier zo veel hinder van ondervinden. Wij hebben de oplossing die we hebben aangeboden op verschillende omgevingen uitgebreid getest en vastgesteld dat deze, naar nu blijkt, voor het grootste gedeelte van onze klanten werkt. Helaas zijn er ook uitzonderingen waarbij de klantconfiguratie wellicht oorzaak is, wat voor ons lastig is om vast te stellen.

 

Wij willen jullie daarom vriendelijk vragen, wanneer het huidige oplossing niet werkt, om nogmaals alle beschikbare handleidingen door te nemen en daar waar mogelijk de aanpassingen door te voeren. De handleidingen zijn te vinden op deze pagina. Controleer voor alle zekerheid of alle sites zoals door ons opgegeven in de A-matrix, ook in de vertrouwde sites zijn opgenomen.

 

Als het inloggen nog steeds niet lukt, neem dan alsjeblieft contact op met onze servicedesk zodat we naar jullie specifieke configuratie kunnen kijken.

 

Nogmaals onze excuses voor deze onbedoeld vervelende situatie.

Goedgekeurde oplossing
Daniel Hoek
CONTRIBUTOR ***

door Daniel Hoek

Op mijn eigen desktop waar ik nog de oude IE kan gebruiken heb ik geen probleem. Op de laptop van het werk daarentegen waar ik met Edge moet werken is het een drama. Het werkt, maar dit verdient 10 duimen naar beneden.

 

Zover ik kan zien werkt het volgende:

- in Edge gebruik op de inlogepagina de bovenste mogelijkheid om in te loggen als professional. Doe dit NIET in Explorer modus. Noot: je logt dus in met een Nieuw Youforce account.

- nadat je op het bureaublad van Youforce staat zet Edge in Explorer modus (met die 3 puntjes rechtsboven). Je zal opnieuw moeten inloggen hierdoor. Let op: zorg ervoor dat als je de popup krijgt of de pagina de volgende keer in Explorer Modus geopend moet worden dat dit NIET gebeurd.

- hierna zijn bij mij tot nu toe 2 dingen gebeurd. Of het Youforce bureaublad wordt opgestart, maar je zit alleen een witte pagina met een paar regels tekst, of je krijgt een fout melding dat de inhoud niet kan worden weergegeven in een frame). In beide gevallen klik op de blauwe knop midden boven aan je scherm 'In Microsoft Edge openen'.

- Je zou nu zonder opnieuw te hebben moeten inloggen het bureaublad van Youforce moeten zien. Zorg er nu nogmaals voor dat deze in Explorer modus geopend wordt (wederom met de 3 puntjes rechtsboven).

- De pagina wordt nu, zonder opnieuw in te loggen, in Explorer modus geopend en nu kan je HR Core opstarten.

door Edwin Scheidt SC

Hallo @Daniel Hoek

Goed om te lezen dat je een work-around hebt gevonden, maar jammer dat het niet prettig werkt. 

Wat mij opvalt in jouw oplossing is dat je er voor kiest om heel Youforce in IE modus te laten functioneren als je eenmaal bent aangemeld. Dit kan er inderdaad voor zorgen dat je een wit of verminkt scherm te zien krijgt. 

Het is ook mogelijk om alleen HR Core Education in de IE modus op te laten starten. Dit doe je door de startup regel toe te voegen aan de Internet Explorer mode:

EdS_0-1676386507857.png

Deze instelling vind je onder de Settings van Edge in de sectie Default Browser:

EdS_1-1676386587000.png

 

De volledige regel is:

https://admin.youforce.com/icweb/DPL_HRAccess/Start.aspx

 

Als je deze regel hebt toegevoegd kun je op de nieuwe manier gebruik maken van Youfroce in de standaard Edge modus. Op het moment dat je dan HR Core Education aanklikt zal er een nieuwe scherm worden geopend in IE modus. Je zult hier wel weer opnieuw met jouw @onyouforce account moeten inloggen, maar dat is dan alleen voor de pagina van HR Core Education.

Hopelijk maakt deze instelling het eenvoudiger en prettiger om mee te werken.

Daniel Hoek
CONTRIBUTOR ***

door Daniel Hoek

Ik heb dat geprobeerd, maar voor mij werkt dit niet. 

 

Krijg eerst "Kan een van de invoegtoepassingen voor deze website niet uitvoeren." en dit wordt gevolgd door de klassieke 'Unable to load BootstrapApplet'.

GerbrandGerritsen
CONTRIBUTOR *

Bij mij werkte het na het toevoegen van zowel https://admin.youforce.com als https://admin.youforce.com/icweb/DPL_HRAccess/Start.aspx bij uitvoeren in Explorer (Edge instelling) als in de security tab van Java.

Nico vander Bent
CHAMPION **

door Nico vander Bent

@Daniel Hoek dank voor bovenstaand antwoord. Ik was inmiddels ook achter bovenstaande oplossing gekomen. moest hier helaas zelf achter komen en ik ben het inderdaad hartgrondig met je eens dat het een drama is!!

Amparo
VISMA

door Amparo

Beste @Nico vander Bent en @KarinGerse ,

 

Dat is erg vervelend. Voor informatie over het nieuwe inloggen en hoe over te stappen, verwijs ik jullie graag naar de community van het Youforce Portaal. Zij kunnen jullie verder helpen met het nieuwe inloggen. Als dit niet voldoende is, graag een call indienen zodat we jullie verder kunnen helpen met jullie specifieke instellingen.

KarinGerse
CHAMPION *

door KarinGerse

beste @Amparo allemaal leuk en aardig maar dit speelt opeens...opeens is dit bepaald voor ons als organisatie..geen voorteken, informatie niks...kost nogal wat de dagen dat we niet in kunnen loggen...en nu staat dit bij het youforce portaal. Nou....wij zijn voorzover ik weet, nog niet over op mijn youforce, dus blijkbaar is dit voor ons bepaald door jullie...

wij zijn er nu uit met behulp van een beschrijving van onze beheerder, maar dit verdiende zeker geen schoonheidsprijs!

KarinGerse_0-1676387859548.png

 

Nico vander Bent
CHAMPION **

door Nico vander Bent

@Amparo Sorry om te zeggen maar ik zou bijna boos kunnen worden om de door jouw geplaatste opmerking. als je mijn info leest dan is dit dus afgelopen woensdag gebeurt. 

Nico vander Bent
CHAMPION **

door Nico vander Bent

Vandaag op kantoor en je raadt het al kan ook hier niet inloggen!!!!!!! Ik kan dus sinds woensdag niet meer inloggen!!!!!!!!!!!!!!!! Goed bezig met het nieuwe inloggen!!! en ook dat je niet meer als workaround op de oude manier kunnen inloggen totdat problemen zijn opgelost.

@notamused

Wim Boogaard
CHAMPION *

door Wim Boogaard

unable to load: oplossing is m.i. admin.youforce.com toevoegen in Edge bij compatibiliteit. En in Java bij de security-settings. 

Succes. 

Nico vander Bent
CHAMPION **

@Wim Boogaard: klopt. heb ik ook gedaan. krijg nu volgende melding 

An error has occurred, please close your browser. If the issue persists, please contact your system administrator.
en dat ben ik ik dus zelf dus als je niet kan inloggen. 😀
Wim Boogaard
CHAMPION *

Vervelend Nico. Even contacten met de helpdesk, want zij kunnen je ongetwijfeld wel de juiste route wijzen. Overal is een oplossing voor, ook voor dit!

Nico vander Bent
CHAMPION **

Dank. daar ga ik ook vanuit. maar vind dat dit soort problemen binnen 24 uur opgelost moeten zijn.

KarinGerse
CHAMPION *

door KarinGerse

hoi Nico, ik kreeg gisteren de vraag om in te loggen met de nieuwe manier..daar kwam ik niet verder dan stap 3, dus maar weer ingelogd op oude manier, maar nu thuis op de laptop kan ik dus niet meer inloggen en krijg ik deze foutmelding. mijn collega's krijgen ook deze melding dus ik heb al een call aangemaakt.

KarinGerse_0-1676031350433.png

 

Nico vander Bent
CHAMPION **

door Nico vander Bent

@KarinGerse en zijn de problemen bij jou al opgelost??

KarinGerse
CHAMPION *

door KarinGerse

thuis kan ik in YF, heb hulp van ICT nodig om ook nog in HRCore te kunnen...en datzelfde zal moeten gebeuren op mijn desktop op kantoor neem ik aan...

Nico vander Bent
CHAMPION **

door Nico vander Bent

@KarinGerse  ik heb het dus thuis op laptop ook. op kantoor weet ik nog niet moet ik maandag uitproberen. Inloggen op oude manier zou niet meer kunnen volgens mijn info dus ben benieuwd. Is dus niet alleen probleem bij ons.