Mijn Communities
Help
Jerome
CONTRIBUTOR **

Berekening ORT, OVW, BRD en meerwerk bij Ziekte (Release notes 2025-01/59)

door Jerome

In de release notes van januari staat een bericht over de berekening ORT, OVW, BRD en meerwerk bij ziekte in de CAO VVT. 

Dit bericht is nogal verwarrend omdat twee verschillende termen door elkaar worden gebruikt. Het ene moment wordt er gesproken over doorlopende ziektegevallen, en het andere moment over lopende ziektegevallen. 

Dat zijn twee verschillende dingen.

Kan er duidelijk worden aangegeven bij wie 1885 met waarde 1 moet worden aangegeven? 

3 ANTWOORDEN 3
Maarten VB
VISMA

door Maarten VB

@Jerome Het gaat om doorlopende ziektegevallen. Je hebt gelijk dat dit inderdaad een beetje verwarrend beschreven is in de release notes. Ik heb deze aangepast ter verduidelijking. Bedankt voor het melden.

Link naar het specifieke onderdeel in de release notes:

https://community.visma.com/t5/Releases-Youforce-Payroll-Gemal/Release-notes-Payroll-Gemal-2025-01/t...

Jerome
CONTRIBUTOR **

door Jerome

Hoi @Maarten VB ,

Bedankt voor je antwoord. 

Ik zit hier nog even het e.a te lezen, en lees dat dit toch wat conflicteert met de release notes van oktober. Daarin werd geadviseerd om bij zieke werknemer code 1885 vast te leggen met waarde 1.

Gezien de resultaten uit de productie van januari vermoed ik ook dat dat de juiste handelswijze is. Zieke werknemers waarbij 1885 niet is vastgelegd ontvangen significant minder ORT. 

Maarten VB
VISMA

door Maarten VB

@Jerome 
Wat je aangeeft klopt inderdaad. Ik denk dat er sprake is van een beetje spraakverwarring mbt "Doorlopend ziektegeval". In die release notes doelen wij hierom een geval waarbij code 02445 (code doorlopend ziektegeval) met de waarde 1 (de toegepaste gemiddelden van de vorige periode blijven ook voor deze periode gehandhaafd) geregistreerd is.  Ik de release notes aangepast met deze verduidelijking.

Het is dus van belang voor alle ziektegevallen waarbij code 02445 op waarde 1 staat ook 01885 met waarde 1 op te voeren omdat inderdaad zoals je aangeeft er anders impact is op bv de ORT.