Mijn Communities
Help
Edwin50
CONTRIBUTOR ***

Nieuwe CAO GGZ

door Edwin50

Nu de teksten van de nieuwe cao GGZ gepubliceerd zijn komt de vraag wanneer o.a. de salaristabellen geïmplementeerd gaan worden. Is hier al zicht op?

25 ANTWOORDEN 25
JohnS1
CONTRIBUTOR *

door JohnS1

Ook wij zitten met spanning te wachten.

Eddie Veltman1
CONTRIBUTOR ***

door Eddie Veltman1

Ik heb de nieuwe schalen cao GGZ in BO4 On Line ingelezen, maar ze zijn nog niet muteerbaar.

Op het salarisscherm bij anciënniteit vind ik nog steeds de 0 en nog niet de toegevoegde maximale anciënniteit. 

Moet ik daarvoor in deze situatie eerst de functie "Bepalen bruto salarissen" draaien in BO4?

Omdat de anciënniteit 0 in de nieuwe schalen 35 t/m 65 niet meer voorkomt, zal BO4 voor deze medewerkers dan echter geen salaris meer kunnen vaststellen omdat die inschaling niet meer bestaat, of zie ik dat verkeerd?

Met andere woorden: moet ik eerst muteren en dan "Bepalen bruto salarissen" draaien of?

Graag jullie reactie! Groet, Eddie Veltman

 

Ria van Dijk1
CONTRIBUTOR ***

door Ria van Dijk1

Hieronder het volledige stappenplan voor het importeren van een salarisregeling.

 

Ga naar Youforce in de hosted omgeving

  • Kies de optie Zenden en Ontvangen
  • Kies de optie Ontvang
  • Klik op het pijltje voor Payroll Gemal Direct
  • Kies de optie Salarisregelingen
  • Klik op de knop deselecteer alles
  • Selecteer de salarisregeling die u wilt ontvangen door deze aan te vinken
  • Klik op de knop ontvangen
  • Het bestand of de bestanden worden binnengehaald in de weergegeven directory

Ga naar HR Core Beaufort Online

  • Kies Hoofdmenu,
  • Kies Applicatiebeheer
  • Kies Importeren gegevens
  • Kies Importeren geg. salarisregeling
  • Kies direct uitvoeren
  • Selecteer scherm of printer voor weergave van het te maken importverslag
  • Bevestig door op de groene vink te klikken
  • Er komt een melding (PI-2790) Na het importeren van de salarisregeling(en), dient u de vervallen schalen handmatig te verwijderen
  • U klikt op knop OK
  • De bestanden worden geimporteerd, hier wordt een importverslag van geprint/weergegeven op het scherm waarop, als de import correct verloopt wordt weergegven welke salarisregelingen er zijn geimporteerd en wat er is weggeschreven

De volgende stappen om bruto salaris te bepalen bij alle medewerkers:

  • Kies Hoofdmenu
  • Kies Salarisadministratie
  • Kies Salarisregelingen
  • Kies Bepalen bruto salarissen
  • Laat het vinkje staan bij Alle salarisregelingen of selecteer de gewenste salarisregeling
  • Met het veld Selectiedatum kunt u de dienstverbanden selecteren waarvoor de herberekening geldt, namelijk alle dienstverbanden die op of na de opgegeven datum actief zijn.
  • Beaufort bepaalt de ingangsdatum voor het opnieuw berekenen van de brutosalarissen. U kunt voor het uitvoeren van de herberekening hiervan afwijken met een eigen ingangsdatum voor de historie. Dit doet u door een ingangsdatum wijziging op te geven met de gelijknamige optie in het pulldownmenu 
  • Let op: indien de ingangsdatum niet (correct) wordt opgegeven kan dit na de actie alleen handmatig in de historie worden gewijzigd.
  • Bevestig door op de groene vink te klikken
  • Kies direct uitvoeren
  • Selecteer scherm of printer voor weergave van het te maken mutatieverslag
  • Er wordt een mutatieverslag bepalen bruto salarissen aangemaakt waarop de aangebrachte mutaties worden vermeld
  •  
JFaase
CONTRIBUTOR *

door JFaase

"Na het importeren van de salarisregeling(en), dient u de vervallen schalen handmatig te verwijderen" - de anciënniteit 0 komt nog voor bijvoorbeeld bij medewerkers uit dienst voor 1-1-2022. Daarom is het niet mogelijk om de vervallen anciënniteit 0 te verwijderen. Heeft iemand een tip hoe hier mee om te gaan? We willen uiteraard voorkomen dat er per ongeluk de verkeerde anciënniteit wordt gekozen in Beaufort/Youforce.

Eddie Veltman1
CONTRIBUTOR ***

door Eddie Veltman1

Hallo Ria, ik kom nog even terug op je handleiding hierboven, want daarin staat niet omschreven op welke manier ik de nieuwe maximale anciënniteit kan gaan gebruiken. Deze komt namelijk niet voor als ik in het salarisscherm deze keuze wil maken. Kan het zijn dat er in jouw stuk nog een cruciaal onderdeel ontbreekt? Hoe kom ik bij de nieuwe maximale anciënniteit? Alvast bedankt voor je reactie. Groet, Eddie Veltman

Ria van Dijk1
CONTRIBUTOR ***

door Ria van Dijk1

Zie je de maximale anciënniteit niet in Beaufort of niet in Youforce Self Service?

Heb je in Beaufort bij Salarisadministratie > Salarisregeling > salarisregeling gekeken of de tabellen er goed in staan? Bijvoorbeeld FWG 35

RiavanDijk1_0-1652368061253.png

 

Edwin50
CONTRIBUTOR ***

door Edwin50

Goeiemorgen Ria, Het probleem zit hem in de 035a/040a- schalen etc. De schalen zonder voorloop 0 zijn correct aangepast maar die gebruiken wij niet. In het downloadbestand met de nieuwe salaristabel staan juist deze schalen (035a etc) op de juiste manier aangevuld met de extra uitloopperiodiek. Ik heb nu een workarround gekregen om handmatig de extra treden toe te voegen in de salarisregeling. Raet gaat vandaag verder uitzoeken hoe het probleem op te lossen. Bedankt voor het meedenken.  

Yvonne Baars Wilts
CONTRIBUTOR *

door Yvonne Baars Wilts

Hallo Edwin, geld dit dan ook voor als je nog geen beaufort online hebt?

 

Yvonne Baars
Edwin50
CONTRIBUTOR ***

door Edwin50

Hallo Yvonne,

 

Wij hebben Beaufort in huis en daar ging het dus mis. Inmiddels hebben we nu alle mutaties er in zitten door o.a. het handmatig toevoegen van de nieuwe anciënniteit bij tabblad salarisschaal.

Ria van Dijk1
CONTRIBUTOR ***

door Ria van Dijk1

Als het goed staat in beaufort moet er nog een incidentele export worden uitgevoerd naar Youforce.

Via tactische HR modules naar Incidentele export RM en HSS en salaristabellen aanvinken.

RiavanDijk1_1-1652368228568.png

 

Edwin50
CONTRIBUTOR ***

door Edwin50

Hallo Eddie, wij lopen tegen het zelfde probleem aan. Raet is bij Productontwikkeling aan het onderzoeken wat de oorzaak is voor een eventuele oplossing. Het is wachten op bericht van hen.

 

Groet,

Edwin

Eddie Veltman1
CONTRIBUTOR ***

door Eddie Veltman1

Hallo Ria, hetgeen jij beschrijft klopt helemaal, ik heb de salarisregeling ingelezen, maar Bepalen bruto salarissen nog niet gedraaid, want waar het mij om gaat is dat de medewerker nu is ingeschaald op bijvoorbeeld FWG 034A anc 0 en dat die inschaling in de net ingelezen schaal niet meer voorkomt, wat is dan het effect?

Verdwijnt de inschaling volledig of blijft de oude inschaling staan? 

Of moet ik deze medewerkers eerst in de oude schaal naar anc 1 zetten en dan de functie Bepalen bruto salarissen draaien? Alvast bedankt voor je reactie. Groet, Eddie Veltman

Ria van Dijk1
CONTRIBUTOR ***

door Ria van Dijk1

Het bepalen bruto salarissen heeft geen effect, deze werknemers blijven op trede 0 staan, ook na het inlezen, je zal deze daarna dus zelf per werknemer moeten aanpassen naar 1. Groet Ria van Dijk

Rita Put
CONTRIBUTOR **

door Rita Put
  • Let op: indien de ingangsdatum niet (correct) wordt opgegeven kan dit na de actie alleen handmatig in de historie worden gewijzigd.

Wat betreft bovenstaande zin uit jouw stappenplan, ik neem aan dat we hier 1 januari 2022 moeten invoeren? Gezien het feit dat de schalen per 1 januari 2022 ingaan?

 

Rita Put
CONTRIBUTOR **

door Rita Put

Blijven de oude schalen ook in Gemal staan of is het noodzaak dat in mei alle schalen worden omgezet? Met name de medewerkers die in de aanloopschalen op 0 staan en in de functionele schalen op 0. Kunnen we e.e.a. ook in juni nog omzetten? Ik vrees dat we toch dossier onderzoek moeten doen bij veel medewerkers die in de afgelopen maanden een periodiek hebben gehad.

Zolang we de nieuwe schalen niet in beaufort opnemen gaat het daar wel goed maar lopen we dan in Gemal tegen problemen aan?

 

door Niek Grupstra

Gemal kan slechts één set aan schalen tegelijkertijd toepassen. Die set werken wij bij per mei, zodat de schalen conform de wens van GGZ Nederland beschikbaar zijn voor de salarissen van mei. Later overschalen in Gemal is daardoor helaas niet mogelijk.

Goedgekeurde oplossing
Niek Grupstra
VISMA

door Niek Grupstra

De wijzigingen voor CAO GGZ worden per 10 mei opgeleverd in een extra tussentijdse release. Nadere informatie kun je hier vinden: https://community.visma.com/t5/CAO-s-Youforce-Payroll-Gemal/CAO-GGZ-Salarisschalen-en-Thuiswerkvergo...

RenéA
CHAMPION *

door RenéA

Goede morgen Niek,

IS er al meer bekend over de inrichting van de balansregeling uit de CAO GGZ?

door Niek Grupstra

Goede morgen René,

 

We zijn nog in overleg met GGZ Nederland over de randvoorwaarden in specifieke situaties. Denk aan indienst per 01-07 of uitdienst in periode 07 t/m 09. Ook is nog niet helder hoe er omgegaan moet worden met bijvoorbeeld volledig onbetaald verlof.

GGZ Nederland heeft ons toegezegd binnen enkele weken met uitsluitsel te komen op deze gebieden. Wij zijn alvast een inrichting aan het voorbereiden waarmee we de variant bruto uitbetaling in ieder geval verwachten te kunnen ondersteunen. Op de nieuwspagina van deze community zullen we updates plaatsen over de voortgang. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Niek Grupstra

 

RenéA
CHAMPION *

door RenéA

Goede morgen Niek. Ik heb net GGZ Nederland gevraagd of jullie de vragen en antwoorden die zijn gecommuniceerd met GGZ instellingen nog niet hebben ontvangen. Want daar staan de antwoorden op jullie vragen in.