Mijn Communities
Help
Jeanet de Vries
CONTRIBUTOR **

WIW salaristabel niet aangepast per 1 januari 2023

door Jeanet de Vries

De tabel voor de WIW salarissen wijzigt met het minimum loon. In juli 2022 is deze tabel ook al vergeten. Nu weer. En ik zie dat in de release van februari niet een aankondiging staat dat deze tabel inmiddels beschikbaar is. Wij hadden hier al eerder een melding van gemaakt, maar hebben tot nu toe nog geen reactie ontvangen.

3 ANTWOORDEN 3
Goedgekeurde oplossing
Evert van Manen
VISMA

door Evert van Manen

Dag Jeanet, gezien de zeer kleine doelgroep overwegen we deze ondersteuning van de CAO WIW te stoppen. Net als in juli 2022 hebben we ook nu getwijfeld deze aanpassing te doen. Dat gaan we nu in februari 2023 alsnog doen omdat we er ook niet over geschreven hebben de ondersteuning van het minimum loon in de salaristabel te beëindigen. Mochten we besluiten te stoppen, zullen we daar ook over schrijven in de releasenotes. Vandaag plaatsen we een bericht over deze aanpassing. vriendelijke groet Evert van Manen.

Jeanet de Vries
CONTRIBUTOR **

door Jeanet de Vries

@Evert van Manen Is al bekend of jullie de salaristabel van de WIW per 1 juli 2023 gaan aanpassen?

Goedgekeurde oplossing
Evert van Manen
VISMA

door Evert van Manen

Dag Jeanet, dat gaan we niet meer doen; ik zie enkele klanten met enkele medewerkers die nog salarisregeling 8 gebruiken. Je kunt eenvoudig de medewerker in rubriek P00332 = invoercode 02332 naar waarde 2 muteren per 1 juli 2023, waarmee Gemal niet meer naar de salarisregeling kijkt, maar een eigen opvoer met het nominale salaris verwacht. Je voert daarin het fulltime salaris op in rubriek invoercode 02350. Het is niet verantwoord dit door PD te laten doen. Wel had ik in februari zelf een meer definitieve uitspraak hierover moeten doen, excuses daarvoor. Dat ga ik alsnog doen.  Omdat de aanpassing minimaal is en voor slechts enkele tientallen medewerkers over klanten verdeeld geldt, wil ik deze route te nemen. Als je weer beschikbaar bent as dinsdag 4/7/23, zal ik nog telefonisch contact met je zoeken. vriendelijke groet, Evert.