Mijn Communities
Help
Schiff01
CHAMPION **

1 persoon met meerdere autorisaties

door Schiff01

Soms komt het voor dat een medewerker zowel de rol van leidinggevende als die van professional dient te krijgen in Youforce. In dat geval maken wij een 2e account aan met een IC nummer.

Is de juiste werkwijze dan dat de autorisatie van leidinggevende dan conform rol gedaan wordt op basis van het reguliere Youforce account, en dat de autorisatie van professional ingericht wordt als specifieke autorisatie? Of is er een alternatief beschikbaar dat beter/veiliger is dan specifiek autoriseren?

3 ANTWOORDEN 3
ksijne
CONTRIBUTOR ***

door ksijne

Hallo @Remco te Ronde ,

 

ik heb geprobeerd om mijn accounts samen te voegen maar dat bleek zo simpel nog niet te zijn. Zie #36863279.

Je kan blijkbaar je dienstverband niet meer verplaatsen naar je IC nummer als je al een keer bent ingelogd in Mijn.Youforce.

Ook bij SPP kwam ik alleen nog maar uit bij het medewerker gedeelte terwijl ik naar beheer wil.

Al met al te veel zaken die niet werkte waardoor ik helaas nog met 2 accounts werk.

De oplossing om alles naar je RW account te zetten vind ik niet prettig omdat ik dan nooit de professionals eruit kan vissen...

 

Groet karin

door Remco te Ronde

Hoi @ksijne,

 

Goed dat je dit deelt. We gaan samen intern de kennis op dit onderwerp verbeteren. Maar het is wel degelijk mogelijk. Samenvoegen kan op twee manieren:

1) De rechten (handmatig) vanuit het IC-nummer toevoegen --> R-nummer. Inderdaad best wat werk omdat je mogelijk ook in de autorisatie van bijvoorbeeld Gemal, Personeelsdossier en/of Self Service iets moet doen. Maar veelal wel een hele goede manier.
2) De rechten vanuit het R-nummer toevoegen --> IC-nummer. Dit doe je via ''dienstverband verplaatsen''. Inderdaad in jouw melding zie ik dat het in jouw situatie op dat specifieke moment niet goed heeft doorgewerkt in 'autorisatiebeheer'.  Dat is inderdaad vervelend maar is wel de wijze waarop het goed zou moeten werken. Maar er kunnen natuurlijk in een melding bij het ServiceCenter nuances zijn waarom we hebben geadviseerd dat werkwijze 1 beter past in jouw situatie.
Groet,

Remco te Ronde
Goedgekeurde oplossing
Remco te Ronde
VISMA

door Remco te Ronde

Hi @Schiff01,

 

Functioneel gezien was is er maar één situatie waarbij je op dit moment 2 accounts nodig hebt. Dit is als je in Self Service zowel 'medewerker', 'manager' als 'professional' bent.

 

Dit kan bijvoorbeeld voorkomen bij de teamleider van de salarisadministratie. Hij/zij is leidinggevende over 5 salarisadministrateurs (dus manager), zelf indienst (dus medewerker) maar helpt ook actief mee in het fiatteren van workflows (dus ook professional). Alleen in een dergelijk voorbeeld is het noodzakelijk om zowel een IC-nummer als R-nummer.

 

Praktisch gezien is het dan slim om aan deze collega te vragen wat hij/zij dagelijks het meeste doet. Veelal zal het in dit voorbeeld zijn dat hij/zij vooral de manager is van de salarisadministratie. Maar in uitzonderlijke gevallen wil kunnen meewerken met b.v. het fiatteren van workflows in Self Service. Dus één account als medewerker/manager met daarnaast een los IC-account als Salaris Professional is dan het meest logisch.

 

In alle andere situaties (b.v. een recruiter, HR-medewerkers etc.) kan je functioneel gewoon met één account werken.

 

Helpt dit antwoord je op weg om de beste keuze te maken?

Groet,

Remco te Ronde