Mijn Communities
Help
marjavanderkolk
CHAMPION ***

Autorisatiebeheer leidend?? werk niet naar behoren

door marjavanderkolk

Bij deze wil ik aangeven dat het autorisatie beheer leidend zetten niet altijd tot het gewenste resultaat leidt. 

Ik heb het binnen onze organisatie ingericht en ondervind nu veel problemen met Youforce Reporting waardoor 'oude standaard rapporten" niet geopend kunnen worden terwijl men ze nog wel zou moeten kunnen inzien.

Ook werkt het niet door voor medewerkers die onder het rooster werken, dit komt niet door naar CQuential waardoor alsnog onder toegangsbeheer het vinkje roosterplanning bij de medewerker moet worden aangezet. Dit alles is jammer.

TIP: Misschien moet je nog maar even bedenken of je dit al wilt doen.

Gr Marja

Marja van der Kolk
14 ANTWOORDEN 14
Ingeborgdeleeuw
CONTRIBUTOR *

door Ingeborgdeleeuw

@Sabine Koelewijn voor ons (gemeente Zaanstad) geldt dit probleem m.b.t. roosterplanning ook. 
Is het van belang dat ik een ticket hiervoor aanmaak? En is er al bekend wanneer de verwachte oplosdatum is? 

 

Dank alvast. 

 

Groetjes, 

 

Ingeborg de Leeuw

Hoi @Ingeborgdeleeuw

Het probleem is bij ons bekend en wordt verder onderzocht. Helaas zijn wij hierin afhankelijk van onze partner. We hebben nog geen reactie gekregen op een verwachte oplostijd en wachten nog tot zij de wijzigingen doorvoeren. Voor nu is de workaraound dat, ookal is Autorisatiebeheer leidend, je voor roosterplanning toch nog de autorisaties in Toegangsbeheer geeft. 

Ingeborgdeleeuw
CONTRIBUTOR *

Hoi @Sabine Koelewijn bedankt voor de terugkoppeling. 

Wij hebben in het nieuwe autorisatiebeheer de roosterplanning button toegevoegd aan de diverse rollen, maar wanneer men hier op klikt dan opent roosterplanning niet. 
Hoe kan ik dat realiseren? 
In de ''oude'' omgeving hadden ze een button en opende roosterplanning automatisch, maar in de ''nieuwe'' omgeving gebeurd er niets. 
Als ik hiervoor een ticket moet aanmaken dan hoor ik het graag. 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Ingeborg de Leeuw 

Hoi @Ingeborgdeleeuw

Wat vervelend dat het niet lijkt te werken. Ik heb een paar vragen om een beter beeld van de situatie te krijgen. Heb je de autorisatie voor Roosterplanning in zowel Toegangsbeheer als Autorisatiebeheer toegekend? En begrijp ik het goed dat je Roosterplanning wilt openen vanuit Mijn Youforce? Gebruik je dan de Applicatieweergave of de procesweergave? 

 

Groeten, 

Sabine

@Sabine Koelewijn Begrijp ik het goed dat we autorisatiebeheer leidend kunnen maken maar toch nog roosterplanning kunnen laten werken door in toegangsbeheer de tegel te geven?

Ja, dat klopt inderdaad. Dit is nu nog de work around en we willen dit natuurlijk opgelost zien, zodat Autorisatiebeheer ook echt leidend is. 

marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

Inmiddels is het deel met de rapportages opgelost, het probleem met C-Quential voor zover ik weet nog niet. Tot zover bedankt. gr. Marja

Marja van der Kolk

door Chris van den Berg

@marjavanderkolk de ticket is bekend en pakken we z.s.m. op. Als dit inderdaad te maken heeft met het feit dat autorisatiebeheer leidend is, zoals je aangeeft, dan gaan we dat uiteraard structureel oppakken. Voor nu durf ik nog niet te zeggen of het daadwerkelijk daarmee te maken heeft.

 

We houden je op de hoogte in de ticket.

door Sabine Koelewijn (Bijgewerkt ‎17-08-2023 14:49 door Sabine Koelewijn VISMA )

Hoi @marjavanderkolk,

 

Dat is vervelend om te horen. We dachten als Visma|Raet alles helemaal op orde te hebben, maar blijkbaar heb je 2 onderdelen ontdekt waar het nog niet perfect is.

 

Goed om te weten is dat alle organisaties die per 01-01-2023 zijn gestart met Youforce al sindsdien werken met ''autorisatiebeheer leidend''. Mede daardoor hebben we al veel praktijk ervaring en gerealisseerd dat alle modules (van dossier, tot Gemal, van Self Service tot accountbeheer) werken met het nieuwe autorisatiebeheer. Daar zijn in de loop van de tijd andere organisaties aan toegevoegd.

 

Maar uit jouw bericht op dit forum en het ticket wat je hebt aangemaakt bij het ServiceCenter hebben wij geconstateerd dat Roosterplannnig (de partner applicatie van C-quential) en de oude standaard rapporten nog niet perfect werkt. Via het ticket houden we je op de hoogte hoe we dit oplossen. Zou je aan het ticket toe willen voegen om welke rapporten dit gaat en ook afbeeldingen toe willen voegen van de foutmeldingen? Dit helpt ons om sneller tot een oplossing te komen. 

marjavanderkolk
CHAMPION ***

@Sabine Koelewijn De voorbeelden zitten als screenshots bij de calls.

Gr. Marja

Marja van der Kolk

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Voor roosterplanning heb ik hier al een melding over gemaakt. Dit is voor ons de reden om nog niet over te gaan.

 

Hetzelfde geldt voor gemal en salarisdossier. Als ik ze niet de autorisatie geef volgens de oude manier dan krijg ik ze daar niet als gebruker. Maar wellicht werkt dit wel als je autorisatiebeheer leidend maakt?

Hoi @Bas Menken - Gemeente Leiden

Voor Gemal en Salarisdossier is dit opgelost zodra je Autorisatiebeheer leidend maakt. Tot die tijd zul je ook nog vinkjes moeten zetten in Toegangsbeheer. We zullen Roosterplanning verder gaan onderzoeken. 

@Sabine Koelewijn is er al iets bekend over roosterplanning? 

@Bas Menken - Gemeente Leiden We zijn in contact met onze partner Cquential om dit op te lossen.