Mijn Communities
Help
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Hoe lang duurt het voordat rol is verwerkt in autorisatiebeheer?

door FBB Zorgboog

Hoeveel tijd zit er tussen het invoeren van een (manager-)rol in HR Core Beaufort en de verwerking hiervan in autorisatiebeheer?

 

Ik heb vanochtend om 8 uur een mutatie doorgevoerd in HR Core Beaufort, diverse exports gedraaid en nog steeds geen wijziging zichtbaar in autorisatiebeheer. Mutatie is wel zichtbaar in Selfservice - afdelingsmanager.

13 ANTWOORDEN 13

door Sabine Koelewijn

Hoi @FBB Zorgboog

Op dit moment duurt het nog twee uur voordat een nieuwe rol verwerkt wordt in Autorisatiebeheer. Hier zit nog een vertraging op, die in Self Service niet aanwezig is. Vandaar dat de manager rol daar wel al eerder zichtbaar is. We zijn op dit moment aan het onderzoeken of we deze vertraging weg kunnen halen zodat de rollen eerder verwerkt worden in Autorisatiebeheer. 

apentury1
CONTRIBUTOR ***

door apentury1

Hi @Sabine Koelewijn , hier gebeurt er helaas niks. Gisteren, en vandaag opnieuw Manager rol geautoriseerd en geëxporteerd. Maar medewerker(manager) ziet nog geen manager autorisaties.  Vergeet ik iets? (Je kan ook jammer genoeg niet zien wie er onder de Manager rol vallen). Gebruiker is wel bekend binnen autorisatiebeheer.

door Sabine Koelewijn

Hoi @apentury1

Dat is vervelend. Is deze manager ook medewerker? We hebben namelijk nog een verstoring waardoor personeelsnummers niet gekoppeld worden aan de gebruiker. Hierdoor krijgt de gebruiker nog niet de juiste autorisatie in Autorisatiebeheer. Het team werkt er hard aan om dit op te lossen en we hebben hier ook al een melding van gemaakt Medewerkers niet in Autorisatiebeheer. 

apentury1
CONTRIBUTOR ***

door apentury1

Hoi @Sabine Koelewijn bedankt voor je reactie.

Het is een externe, die nu tijdelijk manager wordt. Kan het er ook mee te maken hebben dat deze medewerker eerder in dienst geweest is? Zo ja, kan het zin hebben om deze persoon opnieuw op te voeren op een ander personeelsnummer?

Fijn in ieder geval dat er aan gewerkt wordt!

door Sabine Koelewijn

Hoi @apentury1, Het opnieuw opvoeren lijkt me in deze niet de oplossing. Mocht de medewerker morgen nog steeds niet in Autorisatiebeheer de juiste autorisaties hebben, zou je dan een melding aan willen maken bij de Service Desk? Als je dan het youforce ID van de gebruiker toe wilt voegen en ook aan wilt geven wanneer deze is opgevoerd. Daarnaast helpt het als je een screenshot kan toevoegen van de autorisaties van de gebruiker in Autorisatiebeheer. Hoe meer informatie je toevoegt hoe makkelijker het voor ons wordt om een analyse uit te voeren. 

Goedgekeurde oplossing
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

Ticket aangemaakt maar voordat ik deze indiende toch nog maar eens een keer autorisatiebeheer ververst en ja hoor, eindelijk is ook daar de mutatie doorgekomen. Doorlooptijd ruim 1 uur, maar probleem gelukkig opgelost.

apentury1
CONTRIBUTOR ***

door apentury1

Ha, hoe en op welke manier 'ververs' je autorisatiebeheer?

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@apentury1 ik bedoelde dat ik het autorisatiebeheer-scherm heb ververst😊

RichardR
CHAMPION **

door RichardR

@FBB Zorgboog 

Ik had hier bij Visma al een melding voor aangemaakt want het is niet duidelijk. Reply:

Dit ticket is vanochtend in het overleg (Service Center met Product ontwikkeling) besproken. Het moet beter inzichtelijk worden wanneer rollen/autorisaties bijgewerkt zijn. Als hierover een update bekend is zal deze op de Community worden gezet.

Het is dus wachten op bericht.

Met vriendelijke groet,

Richard

 

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@RichardR dank voor je terugkoppeling. Ik ga nu ook een ticket aanmaken want het duurt nu echt te lang. Volgens de historische roltoewijzing is de MGR-rol toch echt actief bij deze manager.

Björn Sman
CHAMPION **

door Björn Sman

Goedemorgen @FBB Zorgboog ,

 

Bij ons duurt dit max een uur dus het is vreemd dat deze nog niet in autorisatiebeheer is doorverwerkt? Bij het aanpassen van een manager in je organisatiestructuur doe ik altijd even de structuur verwerken en vervolgens een incidentele export TM en HSS. In die laatste doe ik alleen niet de salaristabellen de rest wel.

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Björn Sman dank voor je terugkoppeling. Actualiseren org.structuur en de export heb ik inderdaad ook gedaan en in HSS is deze persoon inmiddels ook aangemerkt als manager. Helaas niet in autorisatiebeheer. Ga dan toch maar een ticket inschieten.

Wij hadden die ook en dat kwam omdat de persoon die nu manager werd ooit al een keer eerder een dienstverband had gehad (maar niet als manager) en dan werkt het niet zoals het zou moeten werken. Ik heb deze persoon van Raet eerst handmatig moeten aanmaken bij eindgebruikers en opnieuw export draaien en daarna werd ze ook pas zichtbaar bij afdelingsmanagers.