Mijn Communities
Help

Inloggen mijn Youforce in de toekomst

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Wij zijn bezig met "mijn Youforce" en hebben hierover nog 2 vragen.

 

1. Blijft de link in de toekomst ook mijn.youforce.com? of wordt mijn Youforce omgeving straks de standaard op portal.youforce.com?

2. Krijgen we voor mijn Youforce ook onze eigen klantgebonden SSO? 

10 ANTWOORDEN 10
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Lotte v Dijk Ik zie dat SSO ook werkt icm Mijn Youforce. Betekent dit dan ook dat de PSA-gebruikers met certificaat eindelijk ook weer met SSO kan inloggen ipv met de onyouforce-accounts?

door Remco te Ronde

Hoi @FBB Zorgboog,

 

Als je naar https://mijn.youforce.com/ gaat kan je inderdaad succesvol inloggen met SSO. Maar zoals je zult ervaren, de eerste keer dat je een zogenaamde ''level-2-applicatie'' aanklikt zal je moeten inloggen met je @onyouforce.com account. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld HR Core Beaufort of Gemal. Simpel gezegd de applicaties waar je vroeger een certificaat voor nodig had.

 

Als een professional dus vooral gebruik maakt van Self Service en inlogt via https://mijn.youforce.com/  dan is het antwoord dat er ''een beetje'' SSO voor professionals is met Mijn Youforce. Maar dat is vast niet de ideale eindstatus voor jou.

 

We weten dat SSO voor professionals wel een wens is voor meerdere organisaties. Lees daarover ook meer in de berichtgeving van juli 2022.

Groet,

Remco te Ronde
Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte v Dijk

Hallo Bas, 

De link zal in de toekomst ook mijn.youforce.com blijven. 

Single Sign On is ook actief voor het inloggen op mijn youforce. Mocht je inloggen in Mijn Youforce dan kan je dus nu al meteen single sing on gebruiken bij het inloggen. 

 

Groeten Lotte

door Bas Menken - Gemeente Leiden (Bijgewerkt ‎14-06-2023 12:11 door Bas Menken - Gemeente Leiden )

Dank voor het snelle antwoord. Voor de SSO hebben wij nu een klantgebonden SSO. In ons geval portal.youforce.com/SSO/servicepunt71/ 

Het voordeel daarvan is dat je niet je emailadres hoeft in te vullen/aan te klikken maar dat je meteen inlogt, we willen dit ook graag behouden voor mijn Youforce.

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Hallo Bas, 


Ik heb dit even moeten navragen. Voor nu is dit geen optie binnen Mijn.youforce.com. Mocht men naar de website gaan van mijn.youforce.com en vullen het emailadres in dan worden de gebruikers wel doorverwezen naar jullie Single Sign On loginpagina. 

Mocht dit voor jullie een belangrijke wijziging zijn, dan wil ik je vragen om een idee te plaatsen op het ideeënportaal, zodat we kunnen kijken of deze wens ook voor veel andere klanten geldt. 

Groeten Lotte

Vind dit eigenlijk geen idee maar een eis. Maar voor nu duidelijk en zal het verder oppakken met onze Customer succes manager

Goedgekeurde oplossing
Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte v Dijk (Bijgewerkt ‎15-06-2023 12:05 door Lotte v Dijk )

Hoi @Bas Menken - Gemeente Leiden ,

Intern nog even verder nagevraagd. Daarom nog wat aanvullende informatie. Eerst is het nuttig om te weten te weten dat Mijn Youforce met SSO veel eenvoudiger werkt dan je tot nu toe gewend was. We gebruiken bij Mijn Youforce namelijk de zogenaamde ''login hint''. De voordelen voor de gebruikers leggen we uit in het artikel 'Nog maar één keer je e-mailadres invullen bij inloggen met Single Sign On op Mijn Youforce'.  En alvast een vooraankondiging, ook het eerste inlogscherm van Mijn Youforce wordt nog herontworpen om nog duidelijker te maken dat gebruikers met hun werk-emailadres kunnen inloggen.Daarnaast is het zo dat de zogenaamde 'organisatie specifieke URL' ook best wat nadelen kent. In het eerdere artikel uit 2022 hebben we uitgelegd welke nadelen er zijn. Deze kun je lezen via 'Q: Waarom adviseertVisma | Raet om de klantspecifieke SSO URL niet te gebruiken?'.Maar wel staan altijd open voor feedback en ideeen. Maar hopelijk geeft dit iets meer uitleg over hoe Mijn Youforce nu al omgaat met Single Sign On.

ZGV-Louis
CHAMPION *

door ZGV-Louis

Welke veld wordt er gebruikt?

E-mailadres zakelijk of Identity?

 

ZGVLouis_0-1686838071841.png

 

door Remco te Ronde

Hoi @ZGV-Louis ,

 

Deze moesten we even navragen bij onze collega's met SSO expertise. Straks ga je naar https://mijn.youforce.com/. Dan vul je je e-mailadres in, bijvoorbeeld remco@zgv.nl. Dan verschijnt jullie organisatie specifieke scherm. In jullie voorbeeld is dat:

RemcoteRonde_0-1686920686794.png

 

Daar vul je inderdaad je gebruikelijke gebruikersnaam (ook wel bekend als Identity of External Identity in) en je wachtwoord.

 

Het werkt nu al op https://mijn.youforce.com/, dus je kunt het al testen.

Groet,

Remco te Ronde

Dank voor dit uitgebreide antwoord. Ik ben benieuwd hoe dan het eerste inlogscherm eruit komt te zien. We merkten in het verleden dat het voor verwaring zorgde omdat medewerkers niet wisten wat ze daar moesten invoeren.