Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Meerdere keren 2fa na inloggen professional @onyouforce account (level 2 apps)

door Raymond_de_Rozario

Goedemiddag,

 

Ik ben sinds vorige week begonnen met het instellen van groepen voor de overgang naar https://mijn.youforce.com. Het inloggen met onze eigen mailadressen lijkt allemaal goed te gaan en ben tot nu toe nog niet tegen problemen aangelopen. Wanneer ik met mijn professional account inlog moet ik bevestigen met de authenticator app, wat logisch is. Nu start ik binnen een minuut na inloggen Beaufort op en moet dan weer de authenticator app gebruiken. Gaat dit nog veranderen? Ik kan mij een bericht van @Remco te Ronde herinneren, maar kan deze niet weer vinden. Ook weet ik niet meer wat daarin het antwoord was.

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

7 ANTWOORDEN 7
Marianne Marsman
CHAMPION ***

door Marianne Marsman
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Dank je wel @Marianne Marsman . Ik zal er zo op gaan stemmen.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Bedankt voor het opnemen van de link naar het idee @Marianne Marsman 

Groet,

Remco te Ronde

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎08-08-2023 16:36 door Remco te Ronde VISMA )

Hoi @Raymond_de_Rozario,

 

Allereerst goed om te lezen dat je aan de slag bent met Mijn Youforce en dat er nog geen problemen zijn gekomen.

 

Het klopt dat ik inderdaad daar wel eens uitleg over heb gegeven. Vermoedelijk basseerd je het op deze vraag op het

forum:

Inloggen mijn Youforce in de toekomst

 

Simpel gezegd. De eerste keer in een sessie dat je een zogenaamde ''level-2-applicatie'' (bijvoorbeeld HR Core Beaufort of Gemal) aanklikt moet je (nogmaals) je 2e factor bevestigen. Op dit moment zijn er geen actuele ontwikkelingen op het wijzigen van deze security laag (al dan niet in combinatie met Single Sign On). 

 
Groet,

Remco te Ronde
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Hoi @Remco te Ronde ,

 

Ik hoop echt van harte dat het idee van @Marianne Marsman overladen wordt met Kudos, want ik ben nu al de antwoorden te bedenken hoe ik de situatie bij mijn collega's moet verklaren/verantwoorden. Heel eerlijk snap ik niet dat Visma aangeeft dat er op dit moment geen actuele ontwikkelingen zijn om deze vorm van beveiliging te wijzigen. Als bedrijf wil je dat klanten/gebruikers een naadloze beleving hebben. Dubbel inloggen is daar m.i. niet een onderdeel van. 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

Hoi @Raymond_de_Rozario,

Dat is inderdaad verstandig. En we zullen zeer zeker op het idee gaan reageren.  Met 'geen actuele ontwikkelingen' bedoelde ik eigenlijk dat voor zover ik weet we niet op hele korte termijn iets aan gaan passen. Dit heeft zijdelings te maken met vorig jaar gestarte ontwikkelingen rondom het uitfaseren van certificaten voor professionals en wel/niet ondersteunen van SSO voor professionals.


Dus zeer zeker nuttig om op het idee te stemmen en je wordt via dat idee gegarandeerd op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.

Groet,

Remco te Ronde
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Hoi @Remco te Ronde ,

 

Ik heb in dat idee weer een toevoeging gedaan. Het is denk ik wel verstandig om te kijken naar de prioritering. Het zijn de professionals die er dagelijks mee moeten werken. Die wil je zo min mogelijk tot last zijn.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden