Mijn Communities
Help
Roel_Harmsen
CHAMPION ***

Niet alle tegels zichtbaar

door Roel_Harmsen

Dag,

 

Ik heb een groep Opleiding gemaakt met onderstaande tegels.

Roel_Harmsen_0-1701340954544.png

 

Nu is de HR Core online tegel niet zichtbaar voor de medewerkers. Is dit iets wat bij Visma speelt of doe ik qua instellingen wat verkeerd?

5 ANTWOORDEN 5
Goedgekeurde oplossing
Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte v Dijk

Hallo @Roel_Harmsen , 
Het kan aan verschillende onderdelen liggen. De vraag van marianne is inderdaad terecht.
Misschien kan je antwoord geven op de volgende vragen:

1. Hebben de gebruikers een certificaat?

Als het antwoord is dan kunnen we verder naar de volgende vragen:
2. Zijn de gebruikers ingelogd met hun onyouforce account? 

Dit kan namelijk te maken hebben met de extra beveiliging voor de 'level 2' modules. Dit betekent dat je altijd met het onyouforce account moet inloggen als gebruiker. Een andere oplossing kan zijn is het uitzetten van de restricties voor SSO voor Professionals. Dan zorg je ervoor dat ook deze modules bereikbaar zijn met SSO van jullie organisatie. 

Hierbij wat meer informatie hierover:
Extra beveiliging modules: https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-Portaal/Extra-beveiliging-voor-professionals-in-Mijn...
Aanzetten van SSO voor HR professionals: https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-Portaal/Pas-nu-zelf-de-instellingen-aan-voor-SSO-voor...

Hopelijk helpt dit je verder op weg! 

Groeten Lotte

Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

Dankjewel,

 

Ik ga ermee bezig

Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

Dag,

 

In het oude Youforce was de tegel wel zichtbaar. Maar sinds vanochtend niet meer.

En nu weet ik niet 100% zeker, maar de tegel is altijd zichtbaar toch, los van het certificaat?

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte v Dijk

Nee, de tegel is niet altijd zichtbaar. Als een gebruiker geen certificaat heeft en niet inlogt met het onyouforce account maar alleen met SSO zullen deze tegels niet zomaar zichtbaar zijn. Je kan dit vergelijken met Admin.youforce.com. Ook hier zag je alleen de tegel van HR core. 
Zie mijn bovenstaande berichten om te controleren. 

Een oplossing zou dus wel zijn het activeren van SSO voor Professionals. 

Marianne Marsman
CHAMPION ***

door Marianne Marsman

Hallo Roel,

 

Hebben ze al wel een certificaat?