Mijn Communities
Help
Gerrie Teunissen
CONTRIBUTOR ***

Salarisdossier - personeelsdossier

door Gerrie Teunissen

Wij hebben bij alle medewerkers actief staan toegang tot salarisdossier en toegang tot personeelsdossier. Dit getest en voor de medewerkers is dit inderdaad zichtbaar. Maar bijvoorbeeld iemand die ook de rol heeft van HR voor anderen, ziet bij persoonlijk alleen zijn salarisdossier.

Als beheerder (functioneel beheer) zie ik het wel. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt.

13 ANTWOORDEN 13
Gerrie Teunissen
CONTRIBUTOR ***

door Gerrie Teunissen

Helaas niet de oplossing. Gebruiker ziet nog steeds niet haar personeelsdossier onder persoonlijk.

 

GerrieTeunissen_0-1692602367700.png

 

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte v Dijk (Bijgewerkt ‎21-08-2023 09:48 door Lotte v Dijk )

Salarisdossier, Personeelsdossier, Medewerkerdossier,  het zijn inderdaad onderdelen die veel samenhangen.
Hopelijk kan ik je helpen.

Allereerst is het goed om het volgende te beseffen. De 'links' die je ziet in Mijn Youforce zijn afhankelijk van 'autorisatiebeheer'. Zodra je op een link drukt kom je in een proces/module. Wat je daar ziet is bij dossier afhankelijk van het 'oude toegangsbeheer'. Zodra je 'autorisatiebeheer' leidend hebt gemaakt is dat de enige 'waarheid'. Dan wordt er dus niet meer gekeken naar 'toegangsbeheer'.

Om het in de huidige situatie goed werkend te krijgen zou je moeten kijken of je collega inderdaad de volgende autorisaties heeft in zowel 'toegangsbeheer' als 'autorisatiebeheer'

HR voor anderen

- Link naar 'Personeelsdossier'
- Toegangsbeheer: 'Personeelsdossier'
- Autorisatiebeheer: 'Personeelsdossier' met recht 'Toegang tot Personeelsdossier'

Persoonlijk

- Link naar 'Medewerkerdossier'
- Toegangsbeheer: 'Personeelsdossier - Medewerker'
- Autorisatiebeheer:  'Medewerker dossier' met recht 'Toegang tot personeelsdossier'

 

Link naar 'Salarisdossier'
- Toegangsbeheer: 'Salarisdossier - Medewerker (GEMAL)'
- Autorisatiebeheer:  'Medewerker dossier' met recht 'Toegang tot salarisdossier'

Weet je zeker dat alles goed staat? Zorg dan dat je het zuiver test (zoals @Ralph  ook aangeeft). Sluit alle browsers en sessies af. Open een schone lege browser en ga naar  https://mijn.youforce.com/.

Werkt het nog niet? Maak dan een melding aan bij het ServiceCenter met zowel duidelijke printscreens van de issues en de ingestelde rechten in zowel  'toegangsbeheer' als 'autorisatiebeheer'. Dan gaan we het nakijken. Maar met bovenstaande hoop ik dat alles duidelijk is en werkend te maken is

Gerrie Teunissen
CONTRIBUTOR ***

Uiteraard bovengenoemde punten uitgevoerd en getest met een schone browser.

We gaan wel een call uitzetten. 

Jeltje Bakker-Postma
CONTRIBUTOR ***

door Jeltje Bakker-Postma

Heeft het niet met het volgende te maken? 
Personeelsdossier met het recht toegang tot in HR voor anderen voor bijv. alleen de rol SA

Salarisdossier Gemal met de het recht toegang tot in HR voor anderen voor bijv. allen de rol SA

Medewerkerdossier (rechten toegang tot personeelsdossier en toegang tot salarisdossier) in HR persoonlijk voor alle werknemers

Michiel_Kootker
CHAMPION *

door Michiel_Kootker

Had ik ook. Bij Youforce Autorisatieprofielen heb ik "Personeelsdossier - Medewerker" voor iedere rol aan moeten zetten. 

Ralph
CHAMPION **

door Ralph

dat zou niet nodig moeten zijn, maar ja. Heb "Personeelsdossier - Medewerker" ook net toegevoegd aan rol MGR, maar dat verandert de uitkomst niet. Ik denk ik dat er (soms?) een conflict is tussen de sessie YF en Mijn YF
Ik ben nu ingelogd als MW in Youforce(!), zie dan zowel PDOL als SDOL vanuit Persoonlijk in Mijn YF
Ik ga naar HR voor Anderen en kies voor PDOL, melding

Ralph_0-1692277907935.png

Dan wissel ik van rol in Youforce

Ralph_1-1692277972711.png

en dan wel toegang via MIjn YF, HR voor anderen

Ralph_2-1692278030436.png

 

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte v Dijk

@Gerrie Teunissen  Hi Gerrie, wat vervelend dat je de rechten niet te zien krijgt vanuit de manager. Zou jij binnen autorisatiebeheer naar het tabblad gebruikers willen gaan en dan deze manager opzoeken. Kan jij ons dan een printscreen sturen van de rechten voor die persoon? (let op niet de naam van de gebruiker meesturen op de printscreen). 

Gerrie Teunissen
CONTRIBUTOR ***

GerrieTeunissen_0-1692281373378.png

 

Rechten voor die persoon.

Ralph
CHAMPION **

door Ralph

@Lotte v Dijk  en @Gerrie Teunissen 

ik herken dit ook. Zelf heb ik namelijk de rechten als MW en MGR. Soms toont persoonlijk twee tabbladen (SDOL en PDOL) maar soms alleen SDOL. Dan soms ook de melding bij HR voor Anderen dat ik niet ben geautoriseerd voor PDOL. Dat is raar.

Ik heb YF naast Mijn YF openstaan. Als ik in YF bewust wissel tussen MGR en MW dan gaat het vaak (weer) goed. Consistent is het echter dus niet. 

Ralph
CHAMPION **

door Ralph

... en uiteraard als proces in een categorie bij HR voor Anderen

Ralph_0-1692274306972.png

 

Gerrie Teunissen
CONTRIBUTOR ***

door Gerrie Teunissen

Ik bedoel echt voor de medewerker. Dit gaat echt over eigen dossier. Onder persoonlijk staat

GerrieTeunissen_0-1692275860728.png

 Volgens mij is dit dan ook van toepassing onder persoonlijk voor allen ook voor degene die nog een extra rol hebben (bijv. PA)

Bij HR van anderen staat ook personeelsdossier, maar dan voor iedereen. 

Ralph
CHAMPION **

door Ralph

Hoi Gerrie, 

heb je in autorisatiebeheer de rechten toegekend tot PDOL?

Ralph_0-1692274129934.png

 

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lotte v Dijk (Bijgewerkt ‎01-09-2023 15:14 door Lotte v Dijk )

Mijn Excuses ik was helemaal vergeten te reageren @Gerrie Teunissen.

Salarisdossier, Personeelsdossier, Medewerkerdossier,  het zijn inderdaad onderdelen die veel samenhangen. Hopelijk kan ik je helpen.Allereerst is het goed om het volgende te beseffen.


De 'links' die je ziet in Mijn Youforce zijn afhankelijk van 'autorisatiebeheer'. Zodra je op een link drukt kom je in een proces/module. Wat je daar ziet is bij dossier afhankelijk van het 'oude toegangsbeheer'. Zodra je 'autorisatiebeheer' leidend hebt gemaakt is dat de enige 'waarheid'. Dan wordt er dus niet meer gekeken naar 'toegangsbeheer'.

Om het goed werkend te krijgen zou je moeten kijken of je collega inderdaad de volgende autorisaties heeft in zowel 'toegangsbeheer' als 'autorisatiebeheer'

 

HR voor anderen
Link naar 'Personeelsdossier'
Toegangsbeheer: 'Personeelsdossier'
Autorisatiebeheer: 'Personeelsdossier' met recht 'Toegang tot Personeelsdossier'

 

Persoonlijk
Link naar 'Medewerkerdossier'
Toegangsbeheer: 'Personeelsdossier - Medewerker'
Autorisatiebeheer:  'Medewerker dossier' met recht 'Toegang tot personeelsdossier'

 

Link naar 'Salarisdossier'
Toegangsbeheer: 'Salarisdossier - Medewerker (GEMAL)'
Autorisatiebeheer:  'Medewerker dossier' met recht 'Toegang tot salarisdossier'

 

Weet je zeker dat alles goed staat? Zorg dan dat je het zuiver test (zoals @ Ralph ook aangeeft). Sluit alle browsers en sessie af. Open een schone lege browser en ga naar  https://mijn.youforce.com/.

 

Werkt het nog niet? Maak dan een melding aan bij het ServiceCenter met zowel duidelijke printscreens van de issues en de ingestelde rechten in zowel  'toegangsbeheer' als 'autorisatiebeheer'. Dan gaan we het nakijken. Maar met bovenstaande hoop ik dat alles duidelijk is en werkend te maken is.