Mijn Communities
Help

Te doen lijst Persoonlijk niet zichtbaar in mijn youforce

door Bas van de Veen_Amersfoort

Het is ons opgevallen dat de Te doen lijst voor medeweker persoonlijk niet in Mijn Youforce gepresenteerd wordt. Kan dit kloppen of moet daar nog een extra handeling voor verricht worden? De processen staan wel in het autorisatieprofiel voor de medewerker en in Self Service staan deze ook in de Te doen lijst.

15 ANTWOORDEN 15
MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

@Remco te Ronde  @BasvandeVeen 

Aangezien wij hetzelfde probleem hebben hoor ik graag wat de oplossing is.

Alvast bedankt.

 

door Remco te Ronde

Hoi @MdeBeer,

 

Mogelijk lijkt jouw probleem veel op de situatie van @BasvandeVeen. Maar om dat echt zeker te weten wil ik je vragen om een melding bij het ServiceCenter aan te maken op een vergelijkbare manier als ik hierboven heb gevraagd aan Bas. Dan kunnen mijn collega's dieper graven in jullie Youforce inrichting om het probleem te analyseren en op te lossen.

 

Wil jij daarom hiervoor een ticket aanmaken?  

Groet,

Remco te Ronde
MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

Hoi Remco,

 

Bij deze een ticket aangemaakt (#38776567).

 

Groet,

Michel

door Remco te Ronde

Goedemorgen @MdeBeer,

 

Zojuist heb ik het ticket gelezen en ik denk dat we elkaar niet goed begrepen hadden. De situatie die @Bas van de Veen beschreef had ik begrepen dat het te maken dat de ''Inbox'' in ''Mijn Youforce''. Daar kwamen de taken (de dingen om te doen) bij professionals niet naar voren.

 

Nu ik het ticket lees snap ik dat jij graag vanuit Mijn Youforce / Persoonlijk een link zou willen hebben naar de Self Service Te Doen pagina. Die is er inderdaad niet. Want wij geloven erin dat een medewerker (degene die Persoonlijk gebruikt) veel beter geholpen is door te kijken naar de ''Inbox''.

 

Maar mocht het voor jouw organisatie een grote stap zijn om medewerkers te wijzen op de ''Inbox'' dan kan je wel overwegen om via ''Configuratie links Mijn Youforce'' de standaard link ''Self Service'' toe te voegen. Die werkt precies zoals voorheen de tegel ''Self Service'' werkte. Heb je nog dingen in ''Self Service Te doen'' staan? Dan kom je in ''Te doen''. Is ''Te doen'' leeg? Dan kom je in Self Service Start.

 

Let op: we hebben heel veel getest met medewerkers van de werkvloer. Medewerkers die veel gewend waren aan Youforce & Self Service vinden het best logisch om naar Self Service te gaan. Maar medewerkers die niet veel doen met Youforce begrijpen dat minder. Daarom is juist de 'Inbox' zo handig. Daar vindt de medewerker dingen die hij/zij moet doen in Self Service. Maar ook bijvoorbeeld zijn/haar nieuwste salarisstrook, een retour gestuurde declaratie of informatie dat zijn/haar medewerker hem heeft ziekgemeld. 

 

Hopelijk je nu wat extra achtergrond te hebben gegeven. Sorry voor het misverstand.

Groet,

Remco te Ronde
MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

Hoi Remco,

 

Bedankt voor je uitleg. Ik heb inderdaad begrepen dat "te doen" geen proces is en dus niet toegevoegd kan worden. De inbox had wat kuren bij ons en die werkte niet naar behoren. Dit lijkt nu wel goed te werken dus dat probleem is opgelost. Als nu ticket #39284058 ook nog opgelost wordt dan zijn we zover.

 

Groet,

Michel

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

door Gea Bussink-Veerbeek
BasvandeVeen
CONTRIBUTOR ***

@Gea Bussink-Veerbeek In dit geval staat de actie er echt niet tussen. Ik deel je mening dat een gesplitste inbox fijn kan zijn!

door Remco te Ronde

Goedemorgen @Bas van de Veen_Amersfoort,

 

Vervelend dat je hebt geconstateerd dat het niet werkt. Er hoeft niks ingericht te worden. Vanmorgen heb ik het getest en in verschillende omgevingen en daar lijkt het naar behoren te werken.  Maar het lijkt me goed om te controleren waarom het in jullie Youforce omgeving niet werkt zoals het hoort.

 

Wil jij daarom een melding aanmaken bij het ServiceCenter. Het is wenselijk als je de volgende informatie in het ticket toevoegt:

  • Printscreen vanuit Mijn Youforce waarin de inbox leeg is. (Druk voor de zekerheid ook nog op '''herladen'')
  • Printsceen vanuit Self Service Te Doen waaruit blijkt dat er wel degelijk zaken in ''Te doen staan''
  • Printscreen uit ''oude/huidige'' Youforce met tegels waarin in ''Mijn taken'' wel workflows uit Self Service staan

Op die manier kunnen mijn collega's direct uitzoeken wat de oorzaak is van het probleem.

Groet,

Remco te Ronde
BasvandeVeen
CONTRIBUTOR ***

door BasvandeVeen

Hallo @Remco te Ronde ,

 

Dank voor je reactie. Het betreft medewerkers die meerdere profielen hebben. In dit specifieke geval een PSA medewerker waarvan de Te doen voor PSA wel zichtbaar is, mar haar eigen opgeslagen declaratie uit de Te doen lijst niet gepresenteerd wordt. De inbox in Mijn Youforce is dus niet leeg, een schermprint van een lege inbox wordt dus lastig. Hoe wil je dit aangeleverd krijgen?

door Remco te Ronde

Hi @BasvandeVeen,

 

Deze informatie helpt al. Een PSA medewerker kan best wel eens een lange Inbox hebben als er veel in ''Te Doen'' staat. In dat geval graag een printscreen waarin je met Ctrl + F zoekt op de workflow die wel in ''Te Doen medewerker'' staat. Met Ctrl + F kan je laten zien dat hij er niet staat. 

 

Om zeker te zijn dat de workflow niet bijvoorbeeld helemaal onderaan als 100ste taak in de Inbox staat.


Gaat dat lukken?

Groet,

Remco te Ronde
Marjet
CONTRIBUTOR ***

door Marjet

Lijkt hier opgelost met de release van 29-11

BasvandeVeen
CONTRIBUTOR ***

door BasvandeVeen

@Remco te Ronde Dat gaan we doen, de optie CTRL-F hebben we uiteraard gebruikt en niet de actie kunnen vinden. Morgen zal ik een aanvraag indienen met de gevraagde informatie.

MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

@BasvandeVeen  Is dit probleem bij jullie inmiddels opgelost? en zo ja, wat was dan de oplossing?

@MdeBeer 

Samen met Visma hebben we het "probleem" kunnen reproduceren en constateren dat dit voorkomt in geval van een dubbele rol als medewerker en PSA medewerker. 

Een oplossing is er op dit moment nog niet, maar wordt wel verwacht. Het heeft te maken met de takenlijst van Self Service die nog gebruik maakt van het oude Youforce portaal. Daar was dit ook al zo. Taken van Self Service moeten ook naar de nieuwe centrale inbox verzonden gaan worden, dan is het opgelost.

Marjet
CONTRIBUTOR ***

door Marjet

Hier hetzelfde probleem, ik ben ook benieuwd 🙂