Mijn Communities
Help
Henk Dijkstra
CONTRIBUTOR **

Tekst bij Wachtwoord vergeten? is onduidelijk voor medewerker/gebruiker

door Henk Dijkstra

Ik merk dat de tekst bij Wachtwoord vergeten? onduidelijk blijkt te zijn voor de medewerker/gebruiker. 

Het gaat hier nl. niet om het emailadres van de gebruiker waarop hij/zij een mail verwacht, maar om het Gebruikersaccount ( zgn. "emailadres" van de onyouforce gebruiker). 

De gebruiker is nu nl. geneigd om in het betreffende vak zijn/haar eigen emailadres in te vullen i.p.v. het automatisch ingevulde onyouforce account.

 

Gebruikers wachten daardoor op een e-mail die nooit aankomt..

 

HenkDijkstra_1-1729162388970.png

 

Het lijkt mij handig om de tekst op de site aan te passen zodat de gebruiker het juiste invult. Óf de werking van Wachtwoord vergeten aan te passen. 

4 ANTWOORDEN 4
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎18-10-2024 13:27 door Raymond_de_Rozario )

Ik snap het niet. Dit werkt toch zoals het zou moeten werken? Je klikt op de startpagina je accountnaam aan hierjegebruikersnaam@onyouforce.com. Je voert je wachtwoord in en klik op inloggen. Je komt er achter dat je het wachtwoord niet meer weet en klikt op Wachtwoord vergeten (wat al een hele verbetering is met "problemen met inloggen?"). In het volgende scherm wordt automatisch je gebruikersnaam (hierjegebruikersnaam@onyouforce.com)  ingevuld, je geeft aan dat je geen robot bent en klikt op wachtwoord herstellen. Het wachtwoord wordt verstuurd naar de mailadressen die zijn opgegeven bij wachtwoord herstel

 

Raymond_de_Rozario_0-1729250050941.png

 

Ik zou zeggen verander het woord e-mailadres in gebruikersnaam, maak het veld waar de gebruikersnaam staat alleen lezen en je bent klaar.

 

Daarbij komt ook nog een keer dat veel gebruikers @onyouforce.com niet zien als onderdeel van hun gebruikersnaam, alleen het gedeelte voor de @.

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

MDemenint
CONTRIBUTOR *

door MDemenint

Dit was mij ook al opgevallen en ook bij ons gaat dit vaak mis. Het staat niet duidelijk vermeld, het zou zoveel beter/duidelijker zijn als daar gebruikersnaam o.i.d. staat. 

Henk1
CONTRIBUTOR ***

door Henk1

Bij ons speelt hetzelfde probleem, dit is zeer verwarrend voor gebruikers (en beheerders).

Ehoekzema
CONTRIBUTOR ***

door Ehoekzema

Dag @Henk Dijkstra, je hebt helemaal gelijk. Ik was ook in de veronderstelling dat een gebruiker hier zijn/haar emailadres in diende te vullen om de herstelcode/link te ontvangen. Het @onyouforce.com account is namelijk géén emailadres.
Graag zou ik dit ook aangepast zien, want ik vermoed dat dit vaker voor problemen heeft gezorgd (en zal blijven zorgen... )