Mijn Communities
Help
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

ontzettende vertraging bij zenden en ontvangen

door FBB Zorgboog

Zijn er meer mensen die de laatste dagen een ontzettende vertraging ervaren bij het Zenden en ontvangen van bestanden van en naar Beaufort vanuit Mijn Youforce?

 

Een klein csv-bestand dat ik om 7:19 zend naar Hosted Bo4 verschijnt pas om 07:24 op de J-schijf.

Idem een bestand dat om 07:14 verzonden is verschijnt pas om 07:19.

Gisteren heb ik soortgelijke vertragingen ervaren.

9 ANTWOORDEN 9
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door FBB Zorgboog

@Ronald Kramers is er al nieuws over de beloofde video mbt bestandsuitwisseling? Want even inrichten en overstappen naar bestandsuitwisseling is m.i. iets te eenvoudig gezegd. Alleen al het doornemen en toepassen van alle relevante berichten is een flinke kluif

door Ronald Kramers

@FBB Zorgboog We leggen op dit moment de laatste hand aan de video mbt Bestandsuitwisseling. Als alles volgens plan verloopt wordt de video volgende week gepubliceerd.

door Ronald Kramers

Zoals jullie misschien weten zijn wij druk bezig Zend/Ontvang te vervangen door Bestandsuitwisseling, een web applicatie op de File API. Ook de verschillende modules migreren naar de File API. Zo is HR Core Online al over op de File API. Om toch nog klanten te kunnen ondersteunen die nog steeds Zend/Ontvang gebruiken hebben wij nieuwe interne routes moeten definieren zodat deze bestanden ook bij de modules die al de File API gebruiken, worden afgeleverd. Het is onvermijdelijk dat deze nieuwe routes voor wat vertraging zorgen. De excessen (5 minuten) die soms worden ervaren zijn echter niet normaal en zijn we met prioriteit aan het onderzoeken. Als je vertraging(en) van meer dan 20 minuten ervaart kun je een 4Me aanvraag indienen. Dan gaan we jouw geval zo snel mogelijk onderzoeken. LET OP! We weten dat bij het inzenden naar HR Core Online (J-drive) bestanden niet meer afgeleverd kunnen worden als je speciale karakters in de bestandsnaam gebruikt. Of dit voor jou van toepassing is lees je hier. De beste oplossing om vertraging te voorkomen is over te stappen naar Bestandsuitwisseling. Bestandsuitwisseling is algemeen beschikbaar voor HR Core Online gebruikers en kun je zelf voor je gebruikers inrichten/autoriseren in Autorisatiebeheer. Zie de instructie hier.

HansJetten
CONTRIBUTOR **

door HansJetten

Helaas is de vertraging wel eens wat langer dan minuten. De upload die ik vandaag gedaan heb om 12:40 uur is nog steeds niet zichtbaar op J:\RAET\Klant-Hosted. Geen fijne manier van werken.

HansJetten
CONTRIBUTOR **

door HansJetten

De vertraging die ik gisteren had, werd veroorzaakt door een bestandsnaam die tekens bevatte die vanaf vorige week niet meer geaccepteerd worden. Er zat een apostrof (') in de naam en die wordt afgekeurd. Zie verder het onderstaande bericht.

https://community.visma.com/t5/Kennisbank-Youforce-API/Gewijzigde-naamgeving-bestanden-voor-inzenden...

L Weegenaar
CONTRIBUTOR ***

door L Weegenaar

Tussen de 5 en 10 minuten hier ongeveer. Was voorheen binnen 30 sec vaak.

RobZuethof
CHAMPION **

door RobZuethof

Bij ons hetzelfde. 5 minuten ongeveer

Carola de Vries1
CONTRIBUTOR ***

door Carola de Vries1

Bij ons helaas ook, sinds maandag duurt het veel langer dan normaal.  Vooral bij het verzenden van de EDI duurt het langer. 

Marcel Bouman
CHAMPION **

door Marcel Bouman

Ik constateer de laatste dagen wel wat vertraging voordat bestanden op de J:-schijf staan. Ik heb het niet bijgehouden maar ik denk dat het soms maximaal zo'n 60 seconden kan duren. Voorheen waren de bestanden na zenden onmiddellijk beschikbaar. De vertraging die jij hebt (5 minuten) heb ik gelukkig (nog) niet gemerkt.